Υπεγράφη η Προγραμματική Σύμβαση μεταξύ του ΟΣΕΘ, της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του δήμου Θεσσαλονίκης, για την ολοκλήρωση ενός συνόλου μελετών για τη δημιουργία ενός μεγάλου συγκοινωνιακού «κόμβου» στην περιοχή της Νέας Ελβετίας και του τερματικού σταθμού της βασικής γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης.
Τη σύμβαση συνυπέγραψαν ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας, ο Πάρις Μπίλλιας, αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων για λογαριασμό της Π.Κ.Μ. και από τον ΟΣΕΘ ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Τόσκας. Στην υπογραφή της σύμβασης παραβρέθηκε και το εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. κα Φ. Παπαγεωργίου.
Ο ΟΣΕΘ ολοκληρώνει σύντομα τις απαιτούμενες μελέτες και οδικές συνδέσεις για τη δημιουργία και λειτουργία του Πολυτροπικού Τερματικού Χώρου σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, στον τερματικό σταθμό “ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ” θα δημιουργηθεί Σταθμός Μετεπιβίβασης των λεωφορειακών γραμμών από την ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Θεσσαλονίκης, του μέσου σταθερής τροχιάς, των ΙΧ και μέσων βιώσιμης κινητικότητας.
Στους χώρους υπάρχει πρόβλεψη για ασφαλή πρόσβαση πεζών, κίνηση και στάθμευση ποδηλάτων, θέσεις ταξί και στάθμευσης μικρής διάρκειας για επιβίβαση και αποβίβαση επιβατών. Στο τραπέζι υπάρχει και πρόταση κατασκευή χώρου στάθμευσης οχημάτων (park and ride).
Σημειώνεται ότι, στον Πολυτροπικό Σταθμό Μετεπιβίβασης έχει προβλεφθεί και μελλοντική εγκατάσταση σταθμών φόρτισης για ηλεκτρικά λεωφορεία και χώροι σταθμαρχείων.
Για την εξυπηρέτηση της περιοχής θα υλοποιηθεί η αδιάνοικτη έως σήμερα οδός Μιχ. Ψελλού στο τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο της οδού Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών έως την οδό Αλ. Παπαναστασίου – Αλλατίνι και θα τροποποιηθούν κατάλληλα οι υφιστάμενοι οδικοί κόμβοι.
Σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχουν δρομολογηθεί οι απαραίτητες ενέργειες για κήρυξη απαλλοτριώσεων που αφορούν χώρο περίπου 12 στρεμμάτων.
Ήδη, στα τέλη Απριλίου υπεγράφη αντίστοιχη προγραμματική Σύμβαση μεταξύ της ΟΣΕΘ και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ η οποία αποσκοπεί στην αξιολόγηση, στον έλεγχο και στην τελική έγκριση μέρους των ανωτέρω μελετών για τα έργα του πολυτροπικού σταθμό και στην εκπόνηση μελετών αρχιτεκτονικής αποκατάστασης, ώστε ο μετακινούμενος επιβάτης να χρησιμοποιεί με ασφάλεια και άνεση τους χώρους της περιοχής, μόλις λειτουργήσει το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης.