Φιλικότερη τιμολογιακή πολιτική αναζητά ο ΟΑΣΑ, με δωρεάν εισιτήρια και μειωμένη χρέωση συγκεκριμένες ώρες της ημέρας, ενώ φιλοδοξεί με τη διεύρυνση της ηλεκτρονικής κάρτας να παραχθεί η διακίνηση πλαστών εισιτηρίων.
Παράλληλα, έχει εξασφαλίσει χρηματοδότηση για την προμήθεια 92 νέων λεωφορείων και αναζητά κεφάλαιο για την αγορά επιπλέον 500 οχημάτων έως το 2022.
Ο πρόεδρος του Οργανισμού, Τάσος Ταστάνης, σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, αναφέρει ότι έχει ψηφιστεί νομοθετική ρύθμιση, όπου με την αγορά μια δεσμίδας απλών ηλεκτρονικών εισιτηρίων ο επιβάτης λαμβάνει και ένα επιπλέον εισιτήριο δωρεάν.
«Με τον τρόπο αυτό η απλή διαδρομή θα στοιχίζει 1,27 ευρώ, αντί για 1,40 ευρώ. Το μέτρο θα αφορά και τα μειωμένα εισιτήρια», εξηγεί ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ.
Επίσης, εξετάζεται η χαμηλότερη χρέωση του εισιτηρίου τις πρωινές διαδρομές (6-9 π.μ.) που μετακινούνται οι πολίτες προς την εργασία τους, ενώ για όσους κάνουν διαδρομές μέχρι πέντε στάσεις και όσους αγοράζουν μηνιαία κάρτα των 30 ευρώ, θα μπορούσαν να απολαμβάνουν καλύτερη τιμολογιακή πολιτική.
Για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου ο κ. Ταστάνης λέει ότι «στόχος του ΟΑΣΑ είναι ως το τέλος του χρόνου ή το πολύ στις αρχές του επόμενου, να καταργηθούν πλήρως τα σημερινά χάρτινα εισιτήρια.
«Εκείνο που θα καταργήσει εντελώς το “έξυπνο” εισιτήριο είναι η διακίνηση πλαστών εισιτηρίων οποιασδήποτε μορφής από διάφορα κυκλώματα που αποτελούσαν ένα διαρκές καρκίνωμα όσον αφορά τα έσοδα του Οργανισμού», τονίζει.
Για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ αναφέρει ότι ο Οργανισμός εξασφάλισε από την Περιφέρεια 30 εκατ. ευρώ και μέχρι το τέλος του έτους θα προκηρύξει διεθνή διαγωνισμό για την προμήθεια 92 λεωφορείων νέας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.
Αναζητά, επίσης, κι άλλες χρηματοδοτικές πηγές, ώστε μέχρι το 2022 να προμηθευτεί άλλα 500 λεωφορεία.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του ΟΑΣΑ για την ομαλή λειτουργία των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας απαιτείται η πρόσληψη 700 τουλάχιστον τεχνικών και οδηγών.
Τέλος, ο κ. Ταστάνης δηλώνει ότι φέτος το έλλειμμα του ΟΑΣΑ θα είναι μειωμένο κατά 19,34 εκατ. ευρώ σε σχέση με το προβλεπόμενο, ενώ απαντώντας στην κριτική της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για το συγκεκριμένο θέμα τονίζει ότι «η ΝΔ προκειμένου να φορτώσει τα ελλείμματα στην πολιτική της σημερινής κυβέρνησης, παραβλέπει τις “μαύρες τρύπες” των οφειλών (χρέη προς ιδιώτες και άλλους οργανισμούς) που άφησαν οι δικές της διοικήσεις και ξεπερνούσαν στο τέλος του 2015 τα 190 εκατ. ευρώ συνολικά στην ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ».