Πανελλαδική 24ωρη απεργία πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι στα ΚΤΕΛ (ΟΣΜΕ), αντιδρώντας στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών περί «Ίδρυσης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις», το οποίο συζητείται την Πέμπτη στην Ολομέλεια της Βουλής.
Παραμένει άγνωστο εάν επηρεαστούν δρομολόγια των ΚΤΕΛ, δεδομένου ότι οι περισσότεροι οδηγοί είναι και ιδιοκτήτες.
Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, για πρώτη φορά από την ίδρυση των ΚΤΕΛ, νομοθετείται η πλήρης κατάργηση κάθε κεκτημένου και κάθε δικαιώματος για τους εργαζόμενους, κάθε θεσμικού πλαισίου προστασίας του επιβατικού κοινού και κάθε κανόνα προάσπισης του αγαθού της οδικής ασφάλειας.
Σε ανακοίνωσή της, η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) «για πρώτη φορά κυβέρνηση επιτίθεται με μένος, εμπάθεια και στοιχεία εκδικητικότητας κατά ενός ολόκληρου κλάδου εργαζομένων, του οποίου η συνεισφορά στη λειτουργία και στην εκτέλεση του έργου της δημόσιας συγκοινωνίας δεν αμφισβητείται και αφήνει αυτόν έρμαιο της ακόρεστης απληστίας της εργοδοσίας».
Η ΟΣΜΕ απαιτεί την απόσυρση των διατάξεων που αφορούν τα ΚΤΕΛ και κυρίως εκείνης, με την οποία, όπως υποστηρίζει, καταργείται ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού.
Και αναφερόμενη στις προτεινόμενες ρυθμίσεις, επισημαίνει ότι το νομοσχέδιο προβλέπει τα εξής:
-Επιτρέπει τη χρήση της θέσης πληρώματος των λεωφορείων από επιβάτη σε βάρος της ασφάλειας του προσωπικού και των επιβατών.
-Επιτρέπει την εκπροσώπηση των μετόχων με απλή εξουσιοδότηση στις Γενικές τους Συνελεύσεις, παρά την αντίθεσή τους.
-Διατηρεί το προνόμιο της ισόβιας σύνταξης των Προέδρων των ΚΤΕΛ από τα χρήματα των επιβατών και της προσαύξησης 5% επί του εισιτηρίου.
-Ολοκληρώνει το επονομαζόμενο και ως «πλιάτσικο στη συγκοινωνία» με τη χορήγηση του «μικρού δώρου» των 45 εκατομμυρίων ευρώ στις ιδιωτικές επιχειρήσεις ΚΤΕΛ, ρίχνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο και το τελευταίο «φύλλο συκής», το φύλλο της απροκάλυπτης στήριξης των ιδιωτικών συμφερόντων.