Παρέμειναν οι διαφωνίες μεταξύ της διοίκησης και των εργαζομένων του ΟΑΣΘ στη χθεσινή συνάντηση που έγινε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπό τον αρμόδιο γ.γ. Νίκο Σταθόπουλο, ο οποίος τους ζήτησε, το αργότερο μέχρι τις αρχές της επόμενης εβδομάδας, να του αποστείλουν εγγράφως τις θέσεις τους σχετικά με τους όρους της νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
“Όταν η κυβέρνηση στηρίζει τον ΟΑΣΘ και τις αστικές συγκοινωνίες, διαγράφοντας με νόμο το ΦΠΑ της τελευταίας τριετίας και έχοντας εγκρίνει 200 εκατ. ευρώ το τελευταίο 15μηνο για να αναστηθεί ο οργανισμός (δεν έχουν εκταμιευτεί όλα), δεν είναι επιτρεπτό οι εργαζόμενοί του να τυγχάνουν ειδικής μεταχείρισης, πέραν των όσων προβλέπει ο νόμος και βάσει μιας ΣΣΕ που είχε υπογράψει η διοίκηση Παππά το 2017, αλλά δεν είχε εγκριθεί κεντρικά”, επισήμανε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γιώργος Σκόδρας.
“Από τη μία πλευρά γίνεται προσπάθεια να τακτοποιηθούν τα οικονομικά του ΟΑΣΘ και από την άλλη πλευρά γίνονται δαπάνες που δεν ανταποκρίνονται καν στα όσα προβλέπει ο νόμος”, τόνισε και ξεκαθάρισε ότι “πρέπει να υπάρχει νομιμότητα”.
Ο κ. Σκόδρας ανέφερε ότι το υπουργείο Οικονομικών απέρριψε τη δεύτερη προσωπική διαφορά που υπήρχε στη ΣΣΕ των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ που είχε υπογραφεί επί διοίκησης Παππά-και δεν εγκρίθηκε ποτέ κεντρικά- ενώ σημείωσε ότι παίρνουν 119 ρεπό το χρόνο, όταν το έτος έχει 104 Σαββατοκύριακα.
“Το μισθολογικό κόστος στον ΟΑΣΘ είναι κατά μέσο όρο 30% υψηλότερο από ότι στον ΟΑΣΑ, επειδή στον οργανισμό της Αθήνας δεν υπάρχει αυτή η δεύτερη προσωπική διαφορά. Η διαφορά αυτή του 30%, σε χρήμα, αντιστοιχεί σε περίπου 18 εκατ. ευρώ το έτος”, τόνισε ο κ. Σκόδρας.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του συνδικάτου εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, επισήμανε ότι ζήτησαν από τον γ.γ Μεταφορών να δοθεί παράταση για ένα εξάμηνο στη ΣΣΕ βάσει της οποίας πορεύονται, ώστε να τους δοθεί χρόνος και έτσι να συζητηθούν οι όροι της νέας σύμβασης, ενώ πρότειναν να υπάρξει συνεννόηση με την Οδικές Συγκοινωνίες ΑΕ (Ο.ΣΥ.) και να διερευνηθεί το ενδεχόμενο να υπάρξει μια ενιαία σύμβαση ή διαφορετικές μεν, αλλά με ταυτόσημους όρους.
Ο κ. Δήμκας, σημείωσε, ότι αντίθετα με τα όσα υποστηρίζει η διοίκηση του ΟΑΣΘ το κόστος για τους εργαζόμενους του οργανισμού δεν είναι υψηλότερο έναντι αυτών στις Ο.ΣΥ, ενώ σε ό,τι αφορά τα ρεπό/αναπαύσεις επισήμανε ότι ο νόμος θέτει τα 104 ρεπό ως βάση και ότι οτιδήποτε άλλο καθορίζεται με βάση την ισχύουσα ΣΣΕ ή με συμφωνία εργοδότη- εργαζόμενου, που υπερισχύει.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Δήμκας εκτίμησε ότι εντός του Ιανουαρίου θα ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με το τι μέλλει γενέσθαι σε ό,τι αφορά τη νέα ΣΣΕ και τόνισε ότι “ανάλογα με τις αποφάσεις που θα ληφθούν, θα κινηθούμε και εμείς οι εργαζόμενοι”.