Στη σύσταση και συγκρότηση Κυβερνητικής Επιτροπής Συντονισμού Μεγάλων Έργων Υποδομών προχώρησε το Υπουργικό Συμβούλιο, με στόχο να προχωρήσουν μια πληθώρα μεγάλων έργων της χώρας.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Σύμφωνα με την απόφαση, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, στην Επιτροπή μετέχουν οι υπουργοί:
Επικρατείας, αρμόδιος για τον προγραμματισμό, την οργάνωση, την παρακολούθηση και τον συντονισμό μεταξύ των υπουργείων, ως Συντονιστής, Εσωτερικών, Δικαιοσύνης, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Υποδομών και Μεταφορών.
Επίσης, οι υφυπουργοί:
Οικονομικών, στον οποίο έχει ανατεθεί η αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στον οποίο έχει ανατεθεί η αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, στον οποίο έχει ανατεθεί η αρμοδιότητα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Επενδύσεων και Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), καθώς και ο υφυπουργός στον Πρωθυπουργό, αρμόδιος για την υποστήριξη του Πρωθυπουργού και του υπουργού Επικρατείας κατά την παρακολούθηση, την αξιολόγηση και τον συντονισμό του κυβερνητικού έργου.
Στο έργο της Επιτροπής, μεταξύ άλλων, εντάσσονται τα σχέδια δράσης των υφιστάμενων, υπό δημοπράτηση και προς δημοπράτηση, συμβάσεων παραχώρησης.
Ειδικότερα, τα έργα στα οποία απαιτείται η εκπόνηση, η έγκριση και η παρακολούθηση του σχεδίου δράσης είναι τα εξής:
αα) «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, εκμετάλλευση, λειτουργία και συντήρηση με Σύμβαση Παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα» (Ολυμπία οδός).
αβ) «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, εκμετάλλευση, λειτουργία και συντήρηση με Σύμβαση Παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Μαλιακός – Κλειδί».
αγ) «Μελέτη – κατασκευή – χρηματοδότηση – λειτουργία – συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65)».
αδ) «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, εκμετάλλευση, λειτουργία και συντήρηση με Σύμβαση Παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Ιόνια Οδός από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ Αθήνα (ΑΚ Μεταμόρφωσης) – Μαλιακός (Σκάρφεια) και συνδετήριος κλάδος του ΠΑΘΕ Σχηματάρι – Χαλκίδα».
αε) «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, εκμετάλλευση, λειτουργία και συντήρηση με Σύμβαση Παραχώρησης του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Σπάρτη».
αστ) «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση με Σύμβαση Παραχώρησης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης και μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών του συνδέσεων».
αζ) «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση με Σύμβαση Παραχώρησης του έργου της υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Νήσου Σαλαμίνας».
αη) «Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση με Σύμβαση Παραχώρησης του έργου μετατροπής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) σε αυτοκινητόδρομο».
αθ) Ολοκλήρωση κατασκευής της 1ης φάσης του μετρό Θεσσαλονίκης.
αι) Ολοκλήρωση της Οδικής Σύνδεσης Ακτίου – Αμβρακίας.
ακ) Ολοκλήρωση κατασκευής της γραμμής 4 του Αττικό Μετρό.
Όπως τονίζεται στην απόφαση, «Όλοι οι φορείς του δημόσιου τομέα οφείλουν να συνεργάζονται με την Επιτροπή για τη διαμόρφωση και προώθηση των εισηγήσεων, προτάσεων ή αποφάσεών της. Οφείλουν επίσης να παρέχουν σ’ αυτήν την αναγκαία ενημέρωση και κάθε διευκόλυνση για το έργο της».