Τις επόμενες μέρες αναμένεται ο πρώτος μετροπόντικας να ξεκινήσει την εκσκαφή της σήραγγας της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας από την Κατεχάκη, ενώ ο δεύτερος το φθινόπωρο, όπως έγινε γνωστό χθες από τον υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη. Ήδη είναι σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες και η πρόοδος τους ανέρχεται σχεδόν στο 50%.
Σχετικά με το ενδεχόμενο καθυστέρησης υλοποίησης του έργου, ο υφυπουργός Υποδομών παραδέχτηκε ότι εντοπίζονται καθυστερήσεις, απόρροια εμπλοκών σε σταθμούς, όπως των Εξαρχείων και του Ευαγγελισμού, ωστόσο υποστήριξε ότι «ο χρόνος αυτός μπορεί να καλυφθεί στην πορεία κατασκευής του έργου».
Όσον αφορά την κατασκευή της επέκτασης της γραμμής 2 προς Ίλιον, ανέφερε ότι η α’ φάση του διαγωνισμού, της κατάθεσης αρχικού ενδιαφέροντος, θα ολοκληρωθεί εντός του μήνα, ενώ η β’ φάση θα ξεκινήσει το φθινόπωρο.
Για τις μελλοντικές επεκτάσεις, προετοιμάζονται οι διαγωνισμοί μελετών για τις επεκτάσεις προς το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, τη Γλυφάδα, αλλά και την συνέχιση της γραμμής 4 προς το Μαρούσι
Η πρόοδος του Μετρό Θεσσαλονίκης
Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, η πρόοδος του έργου βρίσκεται στο 90% στη βασική γραμμή και στην επέκταση προς Καλαμαριά, με ορίζοντα ολοκλήρωσης αρχές του 2024.
Έχει ξεκινήσει η επανατοποθέτηση των αρχαίων στον σταθμό Βενιζέλου, ενώ παράλληλα οι συρμοί μπορούν και κινούνται σε όλη τη γραμμή από ΝΣΣ έως το αμαξοστάσιο.
Παράλληλα, με την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και της επέκτασης προς Καλαμαριά, το υπουργείο έχει θέσει ως άμεση προτεραιότητα τη βορειοδυτική επέκταση του δικτύου του Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε να καλύψει τις ανάγκες των μετακινήσεων στους πολυπληθείς και αναπτυσσόμενους δήμους Αμπελοκήπων και Μενεμένης, Κορδελιού και Ευόσμου, Παύλου Μελά και Νεάπολης – Συκεών προς Εύοσμο και Σταυρούπολη.