Πολιτική αντιπαράθεση μεταξύ του πρώην πρωθυπουργού και προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή ξέσπασε σήμερα, έπειτα από την επίσκεψη και τις δηλώσεις του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στου Ρέντη.
Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ
Είχα την ευκαιρία να επισκεφθώ το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ, στου Ρέντη, και να συνομιλήσω με εργαζόμενους που ετοιμάζονται να δώσουν το «παρών» στην αυριανή μεγάλη απεργιακή κινητοποίηση.
Αύριο, 9 του Νοέμβρη, η ελληνική κοινωνία δείχνει ότι έχει σφυγμό και αντιστέκεται απέναντι στην ακρίβεια, απέναντι στην εξαθλίωση, την αισχροκέρδεια, στη μείωση του εισοδήματος, με αίτημα έναν μισθό αξιοπρέπειας. Δηλαδή αυξήσεις στους μισθούς και κατάργηση των αντεργατικών νόμων Μητσοτάκη – Χατζηδάκη.
Ταυτόχρονα όμως είχα την ευκαιρία να κουβεντιάσω για την ανάγκη ενός συστήματος ισχυρών δημόσιων συγκοινωνιών, στην υπηρεσία του πολίτη, που σημαίνει και στήριξη της υλικοτεχνικής υποδομής και στήριξη των εργαζομένων.
Ο διαγωνισμός που αφήσαμε «προίκα» στην κυβέρνηση της ΝΔ ήταν 750 λεωφορεία και τον κατήργησε. Τρία χρόνια τώρα δεν έχει μπει ούτε ρόδα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
Είναι αναγκαίο λοιπόν να στηριχθούν οι δημόσιες αστικές συγκοινωνίες με σύγχρονα λεωφορεία, για να έχει ο πολίτης αξιόπιστες συγκοινωνίες που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής του. Αυτό βεβαίως προϋποθέτει και στήριξη των εργασιακών σχέσεων, στήριξη των εργαζομένων.
Η λεηλασία θα τελειώσει. Ο δημόσιος χώρος θα στηριχθεί, γιατί η ελληνική κοινωνία χρειάζεται στήριξη. Και αύριο είναι μία μέρα κρίσιμη για να δώσουμε το μήνυμα ότι υπάρχει εναλλακτικός δρόμος.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
Από τις πολλές «αυταπάτες», φαίνεται ότι ο κ. Τσίπρας ξεχνά… Αλλά οι πολίτες θυμούνται.
Η διακυβέρνησή του ήταν καταστροφική, όχι μόνο για την Οικονομία της χώρας, αλλά και για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Μείωσε τα πάντα και αύξησε μόνο τα εισιτήρια. Άφησαν τις αστικές συγκοινωνίες υπό διάλυση, σε παρατεταμένη περίοδο αποεπένδυσης και εγκατάλειψης. Δεν προσέθεσαν στο στόλο ούτε ένα λεωφορείο, δεν έκαναν ούτε μία πρόσληψη. Δεν πήραν όχι απλώς ούτε ρόδα, αλλά ούτε…μπουλόνι – κυριολεκτικά, αφού δεν έπαιρναν ούτε ανταλλακτικά.
Αυτή την κατάσταση παραλάβαμε και έως σήμερα:
-Μειώσαμε το εισιτήριο από 1,40 (που ήταν επί ΣΥΡΙΖΑ) σε 1,20 στην Αθήνα και από 1 ευρώ σε 0,90 στη Θεσσαλονίκη.
-Κάναμε μετά από χρόνια προσλήψεις, δημιουργώντας 1.389 νέες θέσεις απασχόλησης σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς.
-Αυξήσαμε τα λεωφορεία στο δρόμο κατά 55% στην Αθήνα και 100% στη Θεσσαλονίκη.
-Συμπράξαμε με ιδιώτες, αυξάνοντας το συγκοινωνιακό έργο, χωρίς να αλλοιώσουμε το δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.
-Ανατάξαμε και αυξήσαμε τους συρμούς στο Μετρό.
-Παραδώσαμε 6 νέους σταθμούς στη Γραμμή 3 της Αθήνας.
-Στη Θεσσαλονίκη – εκεί που ο ΣΥΡΙΖΑ εγκαινίαζε μουσαμάδες ενώ υποστήριζε όσους με ενστάσεις καθυστερούσαν το έργο – έχουμε μπει στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση του Μετρό, καθώς εκτελούνται δοκιμαστικά δρομολόγια και απελευθερώνουμε δημόσιους χώρους που αποδίδονται επιτέλους ξανά στους πολίτες.
-Ξεκινήσαμε τα έργα για τη νέα Γραμμή 4 του Μετρό στην Αθήνα.
-Ενισχύσαμε και επεκτείναμε το δίκτυο του Τραμ.
-Προχωρούν οι διαγωνισμοί για νέους συρμούς Μετρό -και στη Γραμμή 1.
-Και βέβαια, υλοποιούνται οι διαγωνισμοί για νέα λεωφορεία, τα οποία θα αρχίσουν να έρχονται το πρώτο εξάμηνο του 2023. Αφού ο δήθεν διαγωνισμός που ο ΣΥΡΙΖΑ θυμήθηκε να προκηρύξει όπως- όπως εν μέσω προεκλογικής περιόδου, ακυρώθηκε παταγωδώς όχι φυσικά από την κυβέρνησή μας αλλά από την Ανεξάρτητη Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών.
Με άλλα λόγια: Δεν έχουμε λύσει ασφαλώς όλα τα προβλήματα, αλλά δουλεύουμε με σχέδιο και προσπαθούμε να νοικοκυρέψουμε τα ΜΜΜ. Και αυτή την προσπάθεια την κάνουμε φυσικά ΜΑΖΙ με τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες που δουλεύουν σκληρά κάθε μέρα.
Κάναμε και κάτι ακόμα, επίσης, αυτά τα χρόνια: Θεσμοθετήσαμε την ελάχιστη εγγυημένη υπηρεσία σε κάθε απεργία στα ΜΜΜ, ώστε να μην ταλαιπωρούνται σε ακραίο βαθμό οι πολίτες.
Αυτή είναι η πραγματικότητα για τα ΜΜΜ. Ο δρόμος από την «αυταπάτη» στην πολιτική «απάτη» είναι μακρύς για τον ΣΥΡΙΖΑ -και τον βαδίζει μόνος του…