Παραμένει ισχνό το ενδιαφέρον των ιδιοκτητών ταξί για την αντικατάσταση του συμβατικού οχήματός τους με ηλεκτρικό, παρά τη «γενναία» επιδότηση που δίνεται.
Όπως αναφέρθηκε χθες, σε εκδήλωση των SirecEnergy, Εθνική Leasing και FREENOW για την παρουσίαση του ZAP Taxi Club, οι αιτήσεις των ιδιοκτητών ταξί για ηλεκτρικό όχημα είναι μόλις 104, με 85 να έχουν εγκριθεί και 35 να έχουν επιδοτηθεί.
Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει στα τέλη του 2024 και στόχος του προγράμματος από το υπουργείο Μεταφορών είναι να επιδοτηθούν 1.770 νέα, αμιγώς ηλεκτρικά ταξί.
Με στόχο να «ξεκολλήσει» το πρόγραμμα, SirecEnergy, Εθνική Leasing και FREENOW «ένωσαν δυνάμεις», παρουσιάζοντας χθες το ZAP Taxi Club (Παρουσίαση-Zap-Taxi-Club).
Η ZAP AE, εταιρεία που δημιουργήθηκε από την SirecEnergy, αναπτύσσει ένα νέο δίκτυο ταχείας φόρτισης στην Αττική, αποκλειστικής χρήσης για τα ηλεκτρικά ταξί, μέλη του ZAP Taxi Club.
Τα συγκεκριμένα ταξί μπορούν να τα αποκτήσουν οι ενταγμένοι στην πλατφόρμα της FREENOW, ιδιοκτήτες άδειας ταξί, αποσύροντας το παλαιό συμβατικό τους όχημα, με σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης από την Εθνική Leasing, έχοντας πλήρη κάλυψη συντήρησης οχήματος, ασφάλισης και απαιτούμενης ενέργειας, σε συνδυασμό με τη σχετική κρατική επιδότηση για την αγορά.
Στη συνέχεια, οι ιδιοκτήτες των νέων ηλεκτρικών ταξί – μέλη πλέον του ZAP Taxi Club – ενταγμένοι στην πλατφόρμα της FREENOW, και συγκεκριμένα στον στόλο “Green Taxi”, αυτόματα αποκτούν προτεραιότητα στο πρόγραμμα επιβράβευσης συνεργατών οδηγών της εταιρείας.
Οι ιδιοκτήτες ταξί συμμετέχοντας στο ZAP Taxi Club και έχοντας εξασφαλίσει τη συντήρηση και την ασφάλιση του αυτοκινήτου τους, καθώς και την άμεση πρόσβαση στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της ZAP 24/7, επωφελούνται από την εξοικονόμηση τουλάχιστον 30% στο συνολικό κόστος λειτουργίας του ταξί και από τα υψηλότερα έσοδα λόγω προτεραιότητας διάθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων στους επιβάτες, μέσω της πλατφόρμας της FREENOW.
Για τους ενδιαφερόμενους υπάρχει δυνατότητα επιλογής οχημάτων από 7 συνεργαζόμενους κατασκευαστές (Skoda, Mercedes, VW, KIA, Hyundai, MG, BYD) και συμβολαίων 4ετίας ή 5ετίας με 100.000 και 75.000 χιλιόμετρα ανά έτος αντίστοιχα.
Κατά τη λήξη των συμβάσεων χρηματοδοτικής μίσθωσης οι ιδιοκτήτες ταξί θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν το όχημα έναντι συμβολικού τιμήματος.
Το μέσο μηνιαίο μίσθωμα θα ανέρχεται ενδεικτικά από 980 έως 1.200 ευρώ, πλέον ΦΠΑ, και θα διαμορφωθεί ανάλογα με τον τύπο του αυτοκινήτου που θα επιλεγεί, τα ετήσια χλμ. και τα έτη μίσθωσης, και θα περιλαμβάνει το κόστος αυτοκινήτου, ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης πυρός και κλοπής, τακτική συντήρηση σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία, κάλυψη βλαβών και φόρτιση στο δίκτυο ZAP για 250 χλμ. ανά ημέρα.