Στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η διαρκής αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρουν οι υπεραστικές συγκοινωνίες, τα ΚΤΕΛ, όπως δήλωσε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος στην ετήσια γενική συνέλευση της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΥΣ), που διεξήχθη το Σάββατο 8 Οκτωβρίου στα Χανιά.
Με αφορμή τη συμπλήρωση 70 ετών από την ίδρυση των ΚΤΕΛ, ο Υφυπουργός Μεταφορών δήλωσε ότι η φετινή συνέλευση είναι ξεχωριστή για τρεις λόγους:
«Φιλοξενείται στα Χανιά, τιμώντας έτσι την προσφορά του αείμνηστου Κωνσταντίνου Μητσοτάκη στον κλάδο.
Άλλωστε είναι κοινή μας επιθυμία, δική σας και δική μου από το 2014, ο νέος σύγχρονος σταθμός που θα γίνει στον Ελαιώνα να ονομαστεί ‘‘Κωνσταντίνος Μητσοτάκης’’, ως ελάχιστος φόρος τιμής στον οραματιστή και πρωτοπόρο, πολιτικό άνδρα.
Ψηφίστηκε ο νόμος 4974/2022, που αφορά στις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών, με συμμόρφωση στον Κανονισμό 1370.
Συμπληρώνονται 70 χρόνια προσφοράς των Υπεραστικών ΚΤΕΛ και των ΚΤΕΛ στην ελληνική κοινωνία, μια πολυετής συνεισφορά του κλάδου στην κάλυψη των συγκοινωνιακών αναγκών των κατοίκων όλης της χώρας, την οποία η δική μας παράταξη αναγνώριζε και αναγνωρίζει διαχρονικά».
Ο Υφυπουργός Μεταφορών υποστήριξε ότι η σημερινή κυβέρνηση, με τις πρωτοβουλίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου, ήρε πολλά από τα εμπόδια, αποδεικνύοντας στην πράξη την εμπιστοσύνη της στον κλάδο, ώστε τα ΚΤΕΛ να μπορούν να λειτουργούν σαν ιδιωτικές επιχειρήσεις.
Όπως είπε:
«Επιτρέψτε μου να περιγράψω, συνοπτικά, κάποιες από τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης, ξεκινώντας από την πιο πρόσφατη.
Μόλις χθες, αφουγκραζόμενος τις δυσκολίες της συγκυρίας και τα αιτήματα του κλάδου, τηρώντας την υπόσχεση που είχα δώσει στη συνάντηση των ΚΤΕΛ Δυτικής Μακεδονίας στην Εράτυρα Κοζάνης και μετά από αίτημα της Ομοσπονδίας, υπέγραψα τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης του 2013 για τους βασικούς όρους ανάληψης υποχρέωσης μεταφοράς προσώπων με λεωφορεία ενταγμένα στις ΚΤΕΛ ΑΕ, η οποία κρίθηκε αναγκαία για την καλύτερη εκμετάλλευση των λεωφορείων και την αποκατάσταση των ανισοτήτων των μετόχων των ΚΤΕΛ ΑΕ.
Επίσης, όπως υποστήριξε, η σημερινή κυβέρνηση:
-Κατήργησε έναν απαρχαιωμένο Κανονισμό λειτουργίας των ΚΤΕΛ.
-Εξασφάλισε στους μετόχους των ΚΤΕΛ τη δυνατότητα να διατηρήσουν ποσοστά μετοχών που αντιστοιχούν σε δύο λεωφορεία, ακόμη και μετά την συνταξιοδότησή τους.
-Διευκόλυνε τη διεξαγωγή Γενικών Συνελεύσεων με χρήση των εξουσιοδοτήσεων, με δεδομένο τον υψηλό αριθμό των μετόχων.
-Διατήρησε το μειωμένο ΦΠΑ 13% στις μεταφορές.
Επιπλέον, μόλις η ΝΔ ανέλαβε τη διακυβέρνηση και διαπίστωσε τις τεράστιες ελλείψεις στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ενώ υπήρχε άμεση ανάγκη ενίσχυσης του στόλου, λόγω και της πανδημίας, στράφηκε συνειδητά στον κλάδο των υπεραστικών συγκοινωνιών. Η εμπιστοσύνη αυτή συνεχίζει να υπάρχει και σήμερα», ανέφερε.
Ο κ. Παπαδόπουλος υπενθύμισε ότι τα ΚΤΕΛ συμμετέχουν στην άσκηση κοινωνικής πολιτικής, με πολιτικές δωρεάν ή χαμηλού εισιτηρίου σε πλήθος πολιτών, ενώ αναφέρθηκε και στην πρόσφατη θεσμική παρέμβαση για την προσαρμογή στον κανονισμό 1370/2007.
Ο νέος νόμος για τα ΚΤΕΛ
Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε: «Στον πρόσφατο νόμο 4974/2022 για την προσαρμογή στον Κανονισμό 1370, λόγω της φύσης της παρεχόμενης υπηρεσίας, προβλέφθηκαν ποιοτικά κριτήρια, τα οποία πρέπει να πληρούν οι διαγωνιζόμενοι, όπως λεωφορεία συγκεκριμένου τύπου, με βάση τον Κανονισμό, σταθμοί, τηλεματική και εμπειρία.
Ο σχεδιασμός του μεταφορικού έργου ανατίθεται στις Περιφέρειες με σκοπό την επικαιροποίηση των δρομολογίων και την κάλυψη των σημερινών αναγκών μεταφοράς της κάθε περιοχής.
Γιατί ο στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να εξασφαλίσει στους πολίτες καλύτερη και ευκολότερη πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες επιβατικών μετακινήσεων».