Σε δημόσια διαβούλευση θα παραμείνει έως τις 9 Ιανουαρίου του 2024 η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την επέκταση της γραμμής 2 του μετρό στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον.
Οι σταθμοί και τα φρεάτια
Η επέκταση της γραμμής 2 του μετρό, μετά τον σταθμό «Ανθούπολη», θα είναι συνολικού μήκους 4,18 χλμ. διπλής υπόγειας γραμμής, με τρεις νέους Σταθμούς και αντίστοιχα Φρέατα Αερισμού.
Οι σταθμοί είναι οι εξής:
-Σταθμός «Παλατιανή»
-Σταθμός «Ίλιον»
-Σταθμός «Άγιος Νικόλαος»
Οι σήραγγες μεταξύ των σταθμών είναι διατομής διπλής τροχιάς, ενώ ο Επίσταθμος μετά το σταθμό «Άγιος Νικόλαος» είναι διευρυμένης διατομής/τριπλής τροχιάς.
Επίσης, κατασκευάζονται 6 φρέατα κατά μήκος της γραμμής 2, τα οποία είναι:
- «Αγίου Σώστη»
- «Αντίπαξων»
- «Φιλοκτήτη»
- «Ερμιόνης»
- «Πλάτωνος»
- «Αγίας Γλυκερίας».
Η χωροθέτηση
Ο σταθμός «Παλατιανή» θα βρίσκεται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και θα διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών. Επίσης, θα διαθέτει πλαϊνές αποβάθρες πλάτους 4,50 μ. και μήκους 110 μ. εντός σήραγγας.
Ο σταθμός «Ίλιον» θα βρίσκεται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών, με δύο εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης/μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής επέκτασης της γραμμής 4 προς Πετρούπολη. Επίσης, θα διαθέτει πλαϊνές αποβάθρες πλάτους 4,50 μ. και μήκους 110 μ. εντός σήραγγας.
Ο σταθμός «Άγιος Νικόλαος» θα βρίσκεται κάτω από την ομώνυμη Λεωφόρο καταλαμβάνοντας τμήμα διαμορφωμένης πλατείας και χώρου πρασίνου, που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσας και Αγ. Νικολάου. Πρόκειται για σταθμό με πλευρικές αποβάθρες πλάτους 4.00 μ. και μήκους 110 μ. Θα αποτελείται από 4 κύρια επίπεδα, όπου θα οργανώνονται όλες οι υποστηρικτικές λειτουργίες υποδοχής/ εξυπηρέτησης/κυκλοφορίας κοινού, οι Η/Μ χώροι του σταθμού, καθώς και ο χώρος των αποβαθρών και η στάθμη κυκλοφορίας των συρμών επί των σιδηροτροχιών. Ο σταθμός θα υλοποιηθεί σε ανοικτό όρυγμα με τη μέθοδο εκσκαφής & επανεπίχωσης (Cut & Cover). Τμήμα του ορύγματος θα χρησιμοποιηθεί προσωρινά για την εγκατάσταση και εκκίνηση του ΤΒΜ.
Να σημειωθεί ότι, το έργο είναι προϋπολογισμού 682 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ (550 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ), με Αναθέτουσα Αρχή την «Ελληνικό Μετρό». Η διάρκεια του έργου ορίστηκε στους 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σχετικής σύμβασης.