Στον διαγωνισμό για την προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη του υπουργείου Μεταφορών, αλλά και στις προοπτικές του 2023 αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, η διοίκηση της «Π. Πετρόπουλος» κατά τη διάρκεια της χθεσινής γενικής συνέλευσης μετόχων.
Επιμέλεια: Φ. Φωτεινός
Η «Π. Πετρόπουλος», η οποία αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα την κινεζική BYD, κατέθεσε προσφορά για 2 από τα 5 τμήματα του μεγάλου διαγωνισμού:
-Για τα 250 απλά ηλεκτρικά λεωφορεία 12 μέτρων, ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. και αρχικού προϋπολογισμού 123,75 εκατ. ευρώ, από τον οποίο αποκλείστηκε, λόγω τεχνικής αξιολόγησης και
-Για τα 100 απλά ηλεκτρικά λεωφορεία 12 μέτρων, ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ. και αρχικού προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ. Σε αυτόν τον διαγωνισμό αποτελεί τη μοναδική διεκδικήτρια, αναμένοντας τα αποτελέσματα της τεχνικής αξιολόγησης.
Ωστόσο, σε ένα άλλο τμήμα του διαγωνισμού, στα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, 12 μέτρων, ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. και αρχικού προϋπολογισμού 123,75 εκατ. ευρώ, με προσωρινό ανάδοχο την κινεζική YUTONG, το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε τη σύμβαση, κάτι το οποίο ίσως επηρεάσει τη BYD και την Π. Πετρόπουλος.
Από την πλευρά της, φαίνεται ότι η «Π. Πετρόπουλος», εάν συμβεί κάτι τέτοιο (ανακηρυχθεί ανάδοχος και οδηγηθεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο), θα ισχυριστεί ότι η BYD κατέβηκε στον διαγωνισμό ως ευρωπαϊκή εταιρεία, διαθέτοντας παραγωγική μονάδα εντός της Ευρώπης.
Θετικές οι προοπτικές του 2023
Όπως υποστήριξε χθες ο πρόεδρος της εταιρείας, Μιχάλης Οικονομάκης, όλες οι επιχειρηματικές μονάδες (επιβατικά οχήματα, βαρέα οχήματα, ηλεκτρικές γεννήτριες, γεωργικά μηχανήματα) κινούνται ανοδικά, καθώς έχουν περιοριστεί τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που εμφανίστηκαν το 2022, με αποτέλεσμα η εκτίμηση για το 2023 να αναφέρεται σε διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης και ρεκόρ – μεγεθών. Μάλιστα, η εταιρεία πρόκειται να λανσάρει, το 2024, και το δικό της ηλεκτρικό scooter.
«Απευθυνόμαστε στην B2B αγορά, βρισκόμαστε σε συζητήσεις με σημαντικούς υποψήφιους πελάτες και ελπίζω ότι δεν θα αργήσουν πολύ οι επίσημες ανακοινώσεις», υπογράμμισε.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, στόχος είναι σε βάθος τριετίας – τετραετίας, να επιτευχθεί κύκλος εργασιών 15 – 20 εκατ. ευρώ.
Σχετικά με την BYD, η «Π. Πετρόπουλος» εισάγει επαγγελματικά οχήματα της εταιρείας, τα οποία έχουν κερδίσει μερίδιο αγοράς 6,5%, ενώ από το 2024 ίσως υλοποιηθεί η εισαγωγή και επιβατικών αυτοκινήτων της BYD.
Σημειώνεται ότι, το 2022, οριακά αυξημένες ήταν οι πωλήσεις του ομίλου Π. Πετρόπουλος, οι οποίες ανήλθαν σε 156,1 εκατ. ευρώ, έναντι 155,7 εκατ. ευρώ του 2021.
Όπως τονίζεται, «η εξαιρετική επίδοση των πωλήσεων των Μονάδων Λιπαντικών και Φορτηγών Λεωφορείων αντισταθμίστηκε από τις μειωμένες πωλήσεις του αγροτικού τομέα, λόγω της καθυστέρησης των νέων εθνικών σχεδίων βελτίωσης και τις πιέσεις στις πωλήσεις των επιβατικών αυτοκινήτων λόγω των καθυστερήσεων στην εφοδιαστική αλυσίδα οχημάτων και ανταλλακτικών».
Παρά την οριακή αύξηση των πωλήσεων το μικτό περιθώριο αυξήθηκε από το 17,2% στο 18,5%, κυρίως από την αποτελεσματική διαχείριση του προϊοντικού μείγματος.
Τα κέρδη μετά τους φόρους και τα δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν σε 6,5 εκατ. ευρώ έναντι 6,8 εκατ. ευρώ το 2021.
Ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός μειώθηκε στα 9,6 εκατ. ευρώ από 13,2 εκατ. ευρώ το 2021 και ο καθαρός τραπεζικός δανεισμός διαμορφώθηκε στα -0,96 εκατ. ευρώ.
Τα ίδια κεφάλαια αυξήθηκαν στα 47 εκατ. ευρώ από 42,3 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ ο δείκτης φερεγγυότητας του ομίλου (καθαρή θέση ως % του συνόλου του ενεργητικού χωρίς τα μετρητά και ισοδύναμα) στις 31.12.2022 ήταν 61,6%.
Χαιρετε. Ενδιαφερομαι για το Seagul της BYD. Εχετε καποια ενημερωση για το ποτε θα τα φερετε στην Ελλαδα?