Στα 800 εκατ. ευρώ έχει ανέλθει, έως σήμερα, το κόστος του Μετρό Θεσσαλονίκης, όπως ανέφερε, σε ραδιοφωνική συνέντευξη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.
«Μόνο για την ανασκαφή για τα αρχαιολογικά ευρήματα στη Θεσσαλονίκη έχουν ξοδευτεί 130 με 135 εκατ. ευρώ και οι ανασκαφές ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί», υποστήριξε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι «δυστυχώς, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούν να καταλάβουν ότι σε μια σοβαρή χώρα μπορούμε να συνδυάσουμε και τα δύο πράγματα.
Δηλαδή να αναδείξουμε τον αρχαιολογικό πλούτο και να έχουμε ένα σύγχρονο μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης, η οποία θέλουμε να είναι το κέντρο των Βαλκανίων».
Όσον αφορά στις μελέτες για τον σταθμό «Βενιζέλου», ο υπουργός Υποδομών επισήμανε τα ακόλουθα:
«Αντιμετώπισαν το ζήτημα με προχειρότητα. Οι μελέτες ήταν πραγματικά στο γόνατο. Στο ΚΑΣ πήγαν μελέτες ανυπόγραφες. Για να καταλάβουμε όλοι στον κεντρικό σταθμό της Θεσσαλονίκης δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα για 4,5 χρόνια, γιατί τσακωνόμαστε πώς να διαφυλάξουμε τα αρχαία.
Το ζήτημα πολιτικοποιήθηκε και πρέπει να το απολιτικοποιήσουμε. Αυτό είπα και εγώ στην Επιτροπή και η νέα διοίκηση της Αττικό Μετρό. Και πρέπει να βγούμε από αυτήν την αντιπαράθεση, γιατί δεν έχει κανένα νόημα.
Εμείς θέλουμε να κάνουμε το εξής, γιατί ακούμε παλαβά πράγματα. Το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν θα παραδοθεί το 2020, όπως έλεγαν οι προηγούμενοι. Δεν παρουσιάζουμε εικονική πραγματικότητα και αρχές του 2023 θα παρουσιάσουμε ένα μετρό εν λειτουργία και ενιαίο. Όχι ένα κολοβό έργο.
Η ουσία είναι ότι όποια καθυστέρηση σημαίνει και παραπάνω χρήματα. Ο πρωθυπουργός είπε στη ΔΕΘ τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση και είπε την πραγματικότητά. Είπαμε την απόλυτη αλήθεια. Αυτό ενοχλεί.
Ενοχλεί ορισμένους, ενοχλεί τον ΣΥΡΙΖΑ και την προηγούμενη διοίκηση γιατί δείχνει την απίστευτη ανεπάρκεια και προχειρότητα που αντιμετώπιζαν πολύ σοβαρά θέματα».
Γιάννης Μυλόπουλος, πρώην πρόεδρος Αττικό Μετρό: Ξανακάνουν το μετρό ανέκδοτο
Από την πλευρά του, ο πρώην πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, σε διαδικτυακή ανάρτηση, σημείωσε τα ακόλουθα:
«Είναι απόλυτη ανακρίβεια, για να μην πω σκόπιμο ψέμα, ότι δήθεν δεν υπάρχει λύση και τάχα δεν υπάρχουν μελέτες για τη Βενιζέλου.
Μέχρι σήμερα έχουν επενδυθεί στη Βενιζέλου περισσότερα από 5 εκ. Ευρώ σε μελέτες και έργα, τα οποία μπορεί να τα βρει οποιοσδήποτε μπει στην Διαύγεια και τα οποία δυστυχώς θα πεταχτούν στον κάλαθο των αχρήστων, αν πράγματι αλλάξει ο σχεδιασμός.
Βοά η Θεσσαλονίκη για το έργο που έγινε τα τελευταία 3,5 χρόνια σε όλα τα εργοτάξια του Μετρό.
Μόνον όσοι προσεγγίζουν το Μετρό με σκοπιμότητες και ιδιοτέλεια δεν αναγνωρίζουν την πρόοδο που έχει γίνει.
Δυστυχώς οι ίδιοι άνθρωποι που με τις πράξεις και τις παραλήψεις τους έριξαν το Μετρό στα βράχια το 2012-2016, σήμερα επανέρχονται με άλλες ιδιότητες, για να ξανακάνουν το μετρό ανέκδοτο».