Στην τελική ευθεία το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, στην τελική ευθεία η μεγαλύτερη «μάχη» των εργολάβων.
Ολοκληρώθηκε, σήμερα, η διαδικασία υποβολής των τεχνικών και οικονομικών προσφορών για το διαγωνισμό «Άλσος Βεΐκου – Γουδή, β’ στάδιο διαγωνισμού».
Στη σημερινή διαδικασία προσήλθαν τα σχήματα, τα οποία είχαν προεπιλεγεί κατά την πρώτη φάση του διαγωνισμού.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα σχήματα, με βάση τη σειρά υποβολής των προσφορών:
-ΤΕΡΝΑ ΑΕ – VINCI – SIEMENS AG “TVS” (σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, η εν λόγω κοινοπραξία κατέθεσε φάκελο στην Αττικό Μετρό, στην οποία επεξηγεί τους λόγους αποχώρησής της),
-J&P ΑΒΑΞ ΑΕ – GHELLA SpA – ALSTOM TRANSPORT S.A.,
-ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ – ANSALDO STP S.p.A – HITACHI RAIL ITALY SPA.
«Η υποβολή των προσφορών αποτελεί ένα σημαντικό στάδιο στην πορεία υλοποίησης της Γραμμής 4 του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου της Αθήνας, του μεγαλύτερου έργου υποδομής που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην ΕΕ, προϋπολογισμού δημοπράτησης για το πρώτο τμήμα 1,51 δις. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.
Η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε. εκφράζει την ικανοποίησή της για την απρόσκοπτη εξέλιξη της διαδικασίας και ευχαριστεί όλα τα εμπλεκόμενα μέρη για τη μέχρι σήμερα συνεργασία τους», αναφέρεται, σε σχετική ανακοίνωση, της Αττικό Μετρό.
“Περιπλέκεται” ο διαγωνισμός
Επιδίωξη της Αττικό Μετρό είναι η φάση της αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών προσφορών να ολοκληρωθεί πριν τις εθνικές εκλογές του Οκτωβρίου, κάτι το οποίο ίσως να μην καταστεί εφικτό, λόγω των δικαστικών διενέξεων μεταξύ των κατασκευαστικών εταιρειών και των συνεπειών της απόφασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το καρτέλ των εργολάβων.
Συγκεκριμένα, οι αβεβαιότητες αυτές σχετίζονται με τις προσφυγές που έχουν κατατεθεί στο ΣτΕ για τη δυνατότητα συμμετοχής στους διαγωνισμούς, εταιρειών που εισήλθαν στη διαδικασία της διευθέτησης της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την υπόθεση του καρτέλ, καθώς και με την προσφυγή του ομίλου Μυτιληναίος, ο οποίος αποκλείστηκε από τον διαγωνισμό στη πρώτη φάση της διαδικασίας.
Επίσης, σχετίζονται με την πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού, βάσει της οποίας καταδικάστηκε αριθμός εταιρειών που δεν προχώρησε στη διαδικασία διευθέτησης στην υπόθεση του καρτέλ.
Τα χαρακτηριστικά του πρώτου τμήματος
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμ και 15 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος (προσωρινή ονομασία), Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:
-Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.
-Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.
-Δέκα φρέατα.
-Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
-Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
-Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.
-Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη από την υπογραφή της σύμβασης.