Στην Αθήνα βρίσκεται ήδη και έχει δρομολογηθεί πιλοτικά από την ΟΣΥ, θυγατρική του ΟΑΣΑ, το πρώτο ηλεκτροκίνητο λεωφορείο (είναι της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας BYD, η οποία ανταποκρίθηκε στην ανοιχτή πρόσκληση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη διάθεση δοκιμαστικής λειτουργίας ηλεκτρικών οχημάτων στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας).
Η είσοδος της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα εξασφαλίζει πολλαπλά οφέλη, τόσο για το περιβάλλον, όσο και για την ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα, γεγονός στο οποίο οι αστικές συγκοινωνίες διεκδικούν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Η πιλοτική κυκλοφορία σε μήκος κατάλληλων διαδρομών είναι αναγκαία, προκειμένου να υπάρξει η σωστή προετοιμασία από άποψης υποδομών και οι κατάλληλες λειτουργικές επιλογές οχημάτων – φόρτισης.
Το εν λόγω demo bus, κινεζικής τεχνολογίας, που πραγματοποιεί ήδη τις πρώτες πιλοτικές διαδρομές δεν μεταφέρει επιβάτες, έχει μήκος 12 μέτρα, 3 διπλές πόρτες, χωρίς σκαλοπάτια εισόδου και η χωρητικότητά του σε επιβάτες είναι 24 καθήμενοι, 51 όρθιοι, 1 ΑμΕΑ, με ράμπα για ΑμΕΑ και η μπαταρία του είναι 348 kw.
Έχει επίσης 2 ηλεκτρομοτέρ 2 Χ 150kw που αντιστοιχούν σε ισχύ 402 hp και WIFI συνδεσιμότητα για τους επιβάτες και USB φορτιστές για τα κινητά επιβατών.
Το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται η δοκιμαστική κυκλοφορία δύο ακόμη τύπων ηλεκτρικών λεωφορείων, ενός ευρωπαϊκής τεχνολογίας και ακόμη ενός κινεζικής τεχνολογίας, τα οποία κατά τη δοκιμαστική τους περίοδο θα μεταφέρουν και επιβάτες.
Τα εν λόγω αστικά λεωφορεία αποτελούν ουσιαστικά “πρόβα” ενόψει του διαγωνισμού για την προμήθεια 1.000 λεωφορείων στην Αθήνα, εκ των οποίων τα 400 θα είναι ηλεκτρικά.