Τα 300 νέα λεωφορεία με leasing θα αρχίσουν σταδιακά να κυκλοφορούν στην Αθήνα το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου, καθώς δόθηκε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1 και στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» με τον κ. Γιώργο Παπαδάκη.
Πιο συγκεκριμένα, 40 με 50 από αυτά τα λεωφορεία θα αρχίσουν να κυκλοφορούν περί το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου και μέσα στο αμέσως επόμενο διάστημα, τα 300 συνολικά λεωφορεία θα έχουν ενισχύσει το στόλο στις 16 γραμμές, όπου παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα.
Ειδικότερα, ο κ. Καραμανλής ερωτηθείς σχετικά με την πορεία της μίσθωσης με leasing, αποκάλυψε ότι χθες το Ελεγκτικό Συνέδριο ανακάλεσε την πράξη του ΣΤ’ Κλιμακίου, που είχε προσωρινά παγώσει το διαγωνισμό.
Υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν έτοιμο από το Νοέμβριο να προσθέσει στο στόλο της Αθήνας 300 λεωφορεία με τη διαδικασία του leasing, ωστόσο υπήρξε μία παρανόηση αναφορικά με τα ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.
Ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην ανοίγουν τα παράθυρα σε κανένα από τα νέα λεωφορεία, ενώ υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει διαδικασία, ώστε η Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που θα προμηθευτεί μηχανήματα καθαρισμού για τους συρμούς του Μετρό και τα λεωφορεία και τρόλεϊ, όταν τα μηχανήματα αυτά θα λάβουν πιστοποίηση από τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς και εφόσον είναι: Πρώτον, ασφαλή. Και δεύτερον, αποτελεσματικά.
Ταυτόχρονα, επισήμανε ο κ. Καραμανλής, είναι στο τιμόνι και οι νέοι οδηγοί, καθώς προχώρησαν οι προσλήψεις στην ΟΣΥ με διαδικασίες ΑΣΕΠ, σε πολύ γρήγορους χρόνους.
Ο κ. Καραμανλής υποστήριξε ότι από 850 λεωφορεία τον Ιούλιο του 2019, σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας πάνω από 1.250 λεωφορεία, αύξηση περίπου 50%.
Επισήμανε ότι τους τελευταίους δέκα μήνες, τα κονδύλια για ανταλλακτικά σε λεωφορεία και τρόλεϊ έχουν αυξηθεί κατά 200% σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, ώστε να επισκευαστούν και να βγουν στο δρόμο με ασφάλεια όσο περισσότερα οχήματα, σημειώνοντας ότι ο μέσος όρος ηλικίας είναι πολύ υψηλός γιατί εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν έρθει νέα οχήματα.
Υπενθύμισε επίσης, ότι ήδη 200 λεωφορεία από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ έχουν ενισχύσει το στόλο της Αθήνας, σημειώνοντας ότι πάντα παραμένει ο δημόσιος έλεγχος στις αστικές συγκοινωνίες.
Ανέφερε εξάλλου ότι στη διαδικασία του leasing, η ευθύνη της συντήρησης θα ανήκει στον ιδιώτη, αλλά θα χρησιμοποιεί τους πολύ έμπειρους τεχνικούς της ΟΣΥ. Εκτίμησε συνεπώς ότι έχουμε ένα ιδανικό πάντρεμα μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.