Στο νομοσχέδιο για τα υδροπλάνα περιλαμβάνονται και διατάξεις για τα αστικά ΚΤΕΛ, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στο συνέδριο της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών, που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο, το Σάββατο 23 Ιουνίου.
Επιμέλεια: Μαρίνα Δημητρίου
«Το σχέδιο νόμου για τα αστικά ΚΤΕΛ είναι έτοιμο και αυτή τη βδομάδα κατατίθεται στη Βουλή μαζί με τα υδατοροδρόμια.
Και στη συνέχεια έχει στείλει η Ομοσπονδία το σχέδιό της για τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, μέχρι το Σεπτέμβριο θα έχει κατατεθεί και το νομοσχέδιο για τα υπεραστικά ΚΤΕΛ.
Εξαίρεση θα αποτελεί η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, γιατί θα ενταχθούν στο σχεδιασμό των αστικών συγκοινωνιών του νομού Αττικής και του νομού Θεσσαλονίκης, που είναι τα δύο μητροπολιτικά κέντρα της χώρας», υπογράμμισε ο υπουργός Μεταφορών.
Ειδικότερα, για την ανάθεση του μεταφορικού έργου σε αστικές περιοχές, πλην της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, θα προκηρύσσονται διαγωνισμοί, με τη χορήγηση αποκλειστικού δικαιώματος εκμετάλλευσης ή και αποζημίωση.
Με απόφαση του υπουργείου Μεταφορών, θα καθορίζονται οι ανώτατες τιμές χρέωσης των επιβατών, βάσει κοινωνικοοικονομικών κριτηρίων.
Απευθείας ανάθεση προβλέπεται μόνο στην περίπτωση που συντρέχει διακοπή ή κίνδυνος διακοπής της υπηρεσίας και για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο από δύο έτη.
Οι δήμοι θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν τις προτάσεις τους για τον καθορισμό των γραμμών, ενώ η προκήρυξη θα μπορεί να περιλαμβάνει αστικές περιοχές περισσότερων δήμων, όμορων ή μη, της ίδιας ή άλλων περιφερειών, αν αυτό κρίνεται κατάλληλο για την παροχή υπηρεσιών υψηλής ποιότητας και συγχρόνως για τη βιωσιμότητα του παραχωρησιούχου.
Στα ανωτέρω, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, καθοριστικό ρόλο θα διαδραματίσει η ΡΑΕΜ.