Το 2019 είναι η χρονιά της μετάβασης από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) στην εταιρεία Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης (ΑΣΥΘ), δήλωσε ο πρόεδρος του Οργανισμού, Στέλιος Παππάς, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9 FM» σχετικά με τις εξελίξεις που έχουν δρομολογηθεί στις αστικές συγκοινωνίες της πόλης.
«Είναι προφανές ότι περνάμε στο τελευταίο στάδιο της οριστικής μετάβασης από τον ΟΑΣΘ στην ΑΣΥΘ, που θα είναι ο φορέας, ο οποίος θα περιλαμβάνει και το μετρό.
Σε αυτή την προοπτική έχει κινηθεί ήδη το υπουργείο και για την προμήθεια λεωφορείων και για την πρόσληψη νέου προσωπικού, όπως επίσης και για τη μεταφορά προσωπικού από την ΕΛΒΟ προς τον ΟΑΣΘ σήμερα και στην ΑΣΥΘ στη συνέχεια», επισήμανε ο κ. Παππάς.
Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι «ήδη έχουν συγκροτηθεί δύο ομάδες από το υπουργείο Μεταφορών -η μία ομάδα για να φτιάξει το καταστατικό του νέου φορέα, η άλλη τον οργανισμό του. Και μάλιστα θα είναι σύνθεση με φορείς, όχι μόνο από τον ΟΑΣΘ, με περισσότερους παράγοντες, με περιφέρεια, με δήμους».
«Δύο πράγματα έχουμε να κάνουμε. Το ένα είναι η εκκαθάριση και το άλλο είναι η μετάβαση του μεταφορικού έργου στην ΑΣΥΘ. Αυτό θα γίνει μέχρι το τέλος του 2019, δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Η εκκαθάριση βρίσκεται στη διαδικασία», προσέθεσε, σημειώνοντας ότι μέσα στο επόμενο 10ήμερο θα αναλάβει η ελεγκτική εταιρεία και «μέσα σε έξι μήνες το αργότερο αυτοί θα πρέπει να έχουν παραδώσει το πόρισμά τους».
Όμως, σύμφωνα με τον ίδιο, «το πότε θα έχει τελειώσει η εκκαθάριση εξαρτάται από το αν θα έχουν γίνει ενστάσεις, καθώς μία εκκαθάριση θα προκαλέσει και δικαστικές παρεμβάσεις, επιλύσεις δικαστικές, δεν είναι εύκολο κι εδώ έχουμε μία ιστορία εκατοντάδων εκατομμυρίων».
Βελτίωση της συχνότητας των δρομολογίων
Σε ό,τι αφορά την ποιότητα των προσφερόμενων σήμερα υπηρεσιών μεταφορικού έργου προς του πολίτες της Θεσσαλονίκης ο κ. Παππάς είπε πως «η συχνότητα των δρομολογίων έχει βελτιωθεί σημαντικά, δεν έχουμε φτάσει σε αυτό το σημείο που θέλαμε, αλλά αυτό θέλει το χρόνο του», ενώ «αυτό που μπορούμε να κάνουμε άμεσα είναι να βελτιώνουμε τον υπάρχοντα στόλο λεωφορείων, γιατί ήταν σε κακά χάλια».
«Όταν αναλάβαμε, δεν ήταν απλά τα μόνο 245 λεωφορεία που είχαμε, είχαμε και ένα εύρος βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων -δηλαδή από τον Αύγουστο μέχρι και τον Δεκέμβριο- 102 εκατ. και ήδη έστειλε η εφορία άλλα 40 εκατ. που χρωστάει η προηγούμενη διοίκηση […] Η έγνοια μας δεν είναι μονάχα να ενισχύσουμε το στόλο και να βελτιώσουμε την καθημερινότητα, -έχει πολλές φορές δίκαιο ο πολίτης που διαμαρτύρεται, όταν δεν εξυπηρετείται», είπε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, εξηγώντας ότι «και ο πολίτης πρέπει να ξέρει την πραγματική εικόνα, όταν ζητάει για την καθημερινότητά του να αλλάξει».
Καθιερώνεται μηχανισμός εκπαίδευσης και επιμόρφωσης
Σε ό,τι αφορά τις προαναγγελθείσες από τον ίδιο προσλήψεις 250 οδηγών διευκρίνισε πως το αίτημα του υπουργείου Μεταφορών βρίσκεται στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
Γνωστοποίησε, τέλος, ότι εντός των ημερών ξεκινά πρόγραμμα εκπαίδευσης όλων των εργαζομένων στον Οργανισμό.
«Στον ΟΑΣΘ ήδη καθιερώνω έναν μόνιμο μηχανισμό εκπαίδευσης και επιμόρφωσης -βασικά εκπαίδευσης- γιατί εκτός από την απαξίωση του στόλου είχαμε και απαξίωση του ανθρώπινου δυναμικού και το μόνο που έχουμε σε πληθώρα είναι η υποαπασχόληση μέσα στον οργανισμό κι αυτό πρέπει επίσης να το διαχειριστούμε, χωρίς να δημιουργούμε ανεργία.
Πώς θα γίνει αυτό; Όταν κάνεις τους εργαζόμενους να έχουν δεξιότητες αντίστοιχες με την εξελισσόμενη τεχνολογία και την οργάνωση. Αυτό καθιερώνω.
Ήδη από την επόμενη εβδομάδα αρχίζουν τα σεμινάρια για την εκπαίδευση του προσωπικού, αρχικά για διοικητικά και οικονομία και μετά θα πάμε και στο τεχνικό, σε όλα τα επίπεδα, από τα κορυφαία στελέχη μας, μέχρι και τους ελεγκτές κομίστρου», κατέληξε ο κ. Παππάς.