Τη συμμετοχή του στις κινητοποιήσεις της 5ης Οκτωβρίου της ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ ανακοίνωσε ο ΣΑΤΑ, με συγκέντρωση στα γραφεία του ΣΑΤΑ στις 18.00 μ.μ. και πορεία προς το Υπουργείο Οικονομικών. Τα ταξί θα κυκλοφορήσουν κανονικά.
Η ανακοίνωση του ΣΑΤΑ
Συνάδελφοι,
Η αύξηση που δόθηκε στο κόμιστρο του ταξί μετά από 13 χρόνια ήταν αποτέλεσμα του αγώνα και της πίεσης που ασκήθηκε από το Προεδρείο του ΣΑΤΑ. Αυτό όμως δεν πρόκειται να μας φιμώσει.
Είμαστε μέλη μιας κοινωνίας που υποφέρει. Κύμα ακρίβειας έχει σαρώσει τα πάντα.
Καύσιμα, είδη διατροφής, ηλεκτρικό ρεύμα, υπηρεσίες. Βλέπουμε ξεκάθαρα ποιος είναι ο στόχος.
Η φτωχοποίηση της πλειοψηφίας των Ελλήνων πολιτών και η μετεξέλιξή τους σε φτηνό εργατικό δυναμικό για μεγάλες εταιρείες και τις ψηφιακές πλατφόρμες. Όσο δεν αντιδρούμε, τόσο θα κερδίζουν έδαφος όλοι αυτοί, που ζουν από τον ιδρώτα των εργαζομένων.
Ως κλάδος δεν έχουμε μάθει να σκύβουμε το κεφάλι. Δεν παραδοθήκαμε ποτέ αμαχητί και δεν θα το κάνουμε ούτε τώρα. Διαβάζουμε σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας ότι τα προβλήματα του κλάδου οδεύουν προς τη λύση τους. Μακάρι να ήταν αλήθεια. Δεν είναι όμως.
Την Τετάρτη 5 Οκτωβρίου, συγκέντρωση στα γραφεία του ΣΑΤΑ στις 18.00 μ.μ και πορεία προς το Υπουργείο Οικονομικών. Η συμμετοχή όλων είναι απαραίτητη.
Κυβέρνηση και Ομοσπονδία προσπαθούν να κερδίσουν χρόνο, αφήνοντας τα πράγματα ως έχουν. Το ΣΑΤΑ δεν λειτουργεί έτσι. Υπάρχει σωρεία προβλημάτων που πρέπει να λυθούν άμεσα. Δεν θα παίξουμε το παιχνίδι κανενός.
Δεν μας ενδιαφέρει η προεκλογική περίοδος. Αυτό ενδιαφέρει τα κόμματα και τα στελέχη τους. Μας ενδιαφέρει ο κλάδος των ταξί και αυτοί που χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες του.
Ζητάμε άμεση συνάντηση με τον Υπουργό Μεταφορών και κοινή σύσκεψη με τα συναρμόδια υπουργεία προκειμένου να συζητήσουμε όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο μας και να πάρουμε συγκεκριμένες απαντήσεις για το καθένα από αυτά.
Τι ζητάει ο κλάδος
-Μείωση του Φ.Π.Α στις επιβατικές μεταφορές στο 10% από 13% που είναι σήμερα (μόνιμη και όχι προσωρινή μείωση).
-Δίκαιη φορολογική μεταχείριση (αφορολόγητο όριο στα 12.000 ευρώ + 5.000 για κάθε παιδί)) για τους αυτοαπασχολούμενους του κλάδου μας και κατάργηση του φόρου επιτηδεύματος.
-Μείωση φόρου πετρελαίου ή επιδότηση καυσίμου για τον επαγγελματία αυτοκινητιστή Ταξί σε μόνιμη βάση. Επαγγελματικό καύσιμο με σταθερή τιμή 1,20 ευρώ για το πετρέλαιο και 1,00 ευρώ για το φυσικό αέριο.
-Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων (καινούριων και μεταχειρισμένων) που ταξινομούνται ως ταξί στο 50% της αξίας.
-Με κάθε τρόπο πρέπει να προστατευτεί ο δημόσιος χαρακτήρας των υπηρεσιών που παρέχει το Ταξί.
-Προστασία του Νόμου 4530 /2018 και βελτίωση σε όσα σημεία απαιτείται.
-Μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αλλά όχι με αντιεπαγγελματικές συνθήκες (ελάχιστη επάρκεια μπαταρίας) και όχι με βίαιο τρόπο που επιχειρεί να το κάνει η κυβέρνηση. Κατάργηση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων οχημάτων αμιγώς ηλεκτρικά από το 2026. Απαιτούνται γενναίες επιδοτήσεις (75%) και πολλά σημεία φόρτισης.
-Αστική μεταφορά μόνο με δημόσια μέσα μεταφοράς και ταξί.
-Άμεση τροποποίηση των διατάξεων του συνδικαλιστικού νόμου που φίμωσε το συνδικαλιστικό κίνημα για να μην δέχεται πιέσεις και αντιρρήσεις.
-Επαναφορά της ελάχιστης διάρκειας μίσθωσης και της ελάχιστης τιμής στις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. ( στην αρχική τους μορφή ) που μείωσε στο μισό η κυβέρνηση.
-Επαναφορά της διάταξης που υποχρέωνε τους Δήμους όλης της χώρας να δημιουργήσουν πιάτσες εντός των ορίων ευθύνης τους.
-Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό.
-Αναπροσαρμογή τιμολογίου σε ετήσια βάση που θα συνυπολογίζει τις οικονομικές συνθήκες που επικρατούν.
-Ένα χρόνο παράταση στην αντικατάσταση αυτοκινήτου για όσα αυτοκίνητα δεν έχουν πάρει καμία παράταση.
-Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
-Επιδότηση για την αγορά ταξιμέτρου στο 50% της αξίας του.