Συνεχίζουν και αύριο την απεργία οι ιδιοκτήτες ταξί, έπειτα από την κατάθεση, στη Βουλή, της τροπολογίας «Συμπλήρωση των διατάξεων του άρθρου 219Α του ν. 4512/2018 σχετικά με την εκμίσθωση Επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.) Αυτοκινήτων».
Σύμφωνα με αυτή, περιορίζεται στη μισή ώρα, αντί για τρεις η ελάχιστη διάρκεια της σύμβασης ολικής εκμίσθωσης με οδηγό, μέσω προκράτησης Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων, που επιτρέπεται να συνάπτουν τα τουριστικά γραφεία, τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων κ.λπ., στα νησιά της χώρας, πλην Κρήτης και Εύβοιας και για τους μήνες από Μάιο έως Αύγουστο.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι η τροπολογία που κατατέθηκε δεν προβλέπει την καθολική κατάργηση της ελάχιστης μίσθωσης και είναι χρονικά και γεωγραφικά περιορισμένη.
Η τροπολογία στον ακόλουθο σύνδεσμο.
H τοποθέτηση του υπουργού Μεταφορών στη Βουλή
Tέθηκε από τους Θεσμούς, για μια ακόμη αλλά καταληκτική φορά, το ζήτημα της ελάχιστης ώρας μίσθωσης αυτοκινήτων με οδηγό.
Η αρχική πρόταση των Θεσμών περιελάμβανε, ότι η πρόβλεψη της ελάχιστης χρονικής μίσθωσης αυτοκινήτων με οδηγό των τριών ωρών έπρεπε να γίνει μία ώρα για την ηπειρωτική Ελλάδα και να μηδενιστεί για τη Νησιωτική.
Καταλαβαίνετε όλοι τις συνέπειες, επί της ουσίας ακύρωνε το νομικό πλαίσιο που είχαμε στις αστικές μεταφορές.
Στο πλαίσιο της ολοκλήρωσης της αξιολόγησης καταλήξαμε σήμερα έπειτα από διαπραγματεύσεις στο κείμενο που έχετε.
Η τελική συμφωνία διατηρεί το τρίωρο σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, στην Κρήτη και στην Εύβοια. Για τη νησιωτική Ελλάδα επίσης, διατηρείται το τρίωρο με εξαίρεση τους μήνες από Μάιο έως Αύγουστο που η ελάχιστη ώρα μίσθωσης θα είναι τριάντα λεπτά.
Θα ήθελα να πω, ότι οι προβλέψεις που υπάρχουν στον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο 4530/2018 μπορούν να καλύψουν τις στρεβλώσεις που δημιουργούνται από την παραβατική συμπεριφορά των ενοικιαζόμενων οχημάτων με οδηγό και ταυτόχρονα να εξυπηρετηθούν και κάποιες ανάγκες τουριστικής κίνησης τους τέσσερις μήνες της τουριστικής περιόδου.