Ταμειακή ένεση για την κατασκευή του Μετρό στον Πειραιά. Το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε τη δέσμευση 329 εκατ., προκειμένου να επισπευστούν οι διαδικασίες ολοκλήρωσης του έργου, το οποίο έχει ξεφύγει από το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Του Φώτη Φωτεινού
Το έργο παρουσιάζει σημαντικές καθυστερήσεις, δεδομένου ότι υπήρξε επτάμηνη διακοπή εργασιών το 2015, λόγω μη πληρωμής του ΦΠΑ στην ανάδοχο κοινοπραξία, με αποτέλεσμα να υπάρξει νομοθετική παρέμβαση.
Επίσης, σημαντικές καθυστερήσεις σημειώθηκαν στην έναρξη των εργασιών του σταθμού Πειραιά, λόγω ελλιπών μελετών.
Το Μετρό Πειραιά θα παραδοθεί, όπως το Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή τμηματικά, με τους τρεις πρώτους σταθμούς το 2019.
Το πρώτο τρίμηνο του 2019 αναμένεται να λειτουργήσουν οι σταθμοί Αγ. Βαρβάρα – Κορυδαλλός – Νίκαια. Για το σύνολο του έργου, ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα είναι στις αρχές του 2021.
Τα χαρακτηριστικά της επέκτασης
Με την κατασκευή της επέκτασης του Μετρό προς τον Πειραιά θα εξυπηρετούνται καθημερινά 132.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός χρόνος από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται, με το Μετρό, σε 45 λεπτά.
Επιπρόσθετα, με τη λειτουργία του έργου θα κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 23.000 ΙΧ οχήματα λιγότερα, επιφέροντας αντίστοιχα μείωση των ρύπων CO2 κατά 120 τόνους ημερησίως.
Ιδιαίτερα στον σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμή 1 και Γραμμή 3), το λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, το οποίο προβλέπεται επίσης να διέλθει από την περιοχή αυτή, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Oι έξι σταθμοί
Αγία Βαρβάρα | Λ. Ελευθερίου Βενιζέλου (Αγ. Ελεούσα) |
Κορυδαλλός | Πλατεία Ελευθερίας |
Νίκαια | Πλατεία Ελ. Βενιζέλου |
Μανιάτικα | Αιτωλικού & Μαυρομιχάλη |
Πειραιάς | Λιμάνι (πλησίον σταθμού ΗΣΑΠ). |
Δημοτικό Θέατρο | Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασ. Γεωργίου |