Τα όσα πέτυχε την τριετία 2022 – 2024, αλλά και το Στρατηγικό Σχέδιο 2025 – 2027 παρουσίασε σήμερα το Υπερταμείο.
Για τον όμιλο ΟΑΣΑ, το Υπερταμείο υποστηρίζει ότι πέτυχε τα ακόλουθα:
➡️Πελατοκεντρική Αποτελεσματικότητα: τα ΜΜΜ της Αθήνας, έχοντας ανακτήσει την εμπιστοσύνη του κοινού, κατέγραψαν αύξηση κατά 70% στις επιβιβάσεις το διάστημα 2022-2024. Με 951 ολοκαίνουρια λεωφορεία έως το 2025 και ακόμη 550 έως το 2027, ο στόλος ανανεώνεται πλήρως σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.
➡️Νέες υπηρεσίες προστέθηκαν: το σύστημα Tap ‘n Pay και ο ψηφιακός βοηθός (Chatbot), τον οποίο χρησιμοποιούν ήδη 145.000 επιβάτες. Σε λειτουργία τέθηκαν 1.000 έξυπνες στάσεις ενώ τοποθετήθηκε 5G στον σταθμό Αλίμου. Με στόχο την αύξηση της προσβασιμότητας των ΑμεΑ στα ΜΜΜ, πραγματοποιήθηκαν έργα βελτίωσης στους σταθμούς Μοναστηράκι και Καλλιθέα και τοποθετήθηκαν 350 νέες προεξοχές σε στάσεις λεωφορείων. Την τελευταία τριετία καταγράφηκε αύξηση 11,9% στον δείκτη χρήσης των ΜΜΜ από ΑμεΑ.
➡️Οικονομική Αποτελεσματικότητα: σημαντική αύξηση, κατά 9%, παρατηρήθηκε στις επικυρώσεις εισιτηρίων κατά την τριετία 2022-2024. Οι εντατικοποιημένοι έλεγχοι οδήγησαν σε συνολικό οικονομικό όφελος ύψους €3,5 εκατομμυρίων. Η ΟΣΥ σημείωσε αύξηση ελέγχων κατά 28%, ενώ η ΣΤΑΣΥ υπερδιπλασίασε τους ελέγχους, αποδεικνύοντας την αποτελεσματικότητα των μέτρων αυτών.
➡️Βιωσιμότητα: η στροφή προς τη βιωσιμότητα ήταν ένας ακόμα βασικός πυλώνας του σχεδίου, με επενδύσεις ύψους €8 εκατομμυρίων σε «πράσινα» έργα. Οι Συγκοινωνίες Αθηνών συνέβαλλαν την 3ετία στη μείωση των εκπομπών CO₂ κατά περίπου 50.800 τόνους (-23%), ενώ μέσω του Συστήματος Ανάκτησης Ενέργειας από την Πέδηση ανακτάται το 12% της ετήσιας κατανάλωσης, ενώ προγραμματίζεται το σύστημα ανάκτησης ενέργειας με στόχο τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας κατά 12,5%.
➡️Ο ΟΑΣΑ συνεχίζει να επιτελεί τον κοινωνικό του ρόλο και αυτό είναι εμφανές από το γεγονός ότι παρά την σημαντική αύξηση του κόστους ενέργειας και καυσίμων αλλά και του πληθωρισμού η τιμή εισιτηρίου από € 1,40 το έτος 2014, -δέκα χρόνια μετά- είναι χαμηλότερη στα € 1,2 Η αναδιοργάνωση της εταιρίας έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς, καθώς τα έσοδα την τελευταία 3ετία μονίμως ξεπερνούν τα € 200 εκατ. ενώ το EBITDA είναι μονίμως θετικό.
Τέλος, ο Όμιλος βρίσκεται σε διαδικασίας σύνταξης του νέου Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.