Μεγάλα γραφειοκρατικά εμπόδια επιφέρει η απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου για τα τουριστικά λεωφορεία, όπως καταγγέλλει η ΓΕΠΟΕΤ.
Η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού απέστειλε επείγουσα επιστολή στο υπουργείο Μεταφορών, υποστηρίζοντας ότι η συγκεκριμένη απόφαση παρεμποδίζει την λειτουργία των οδικών επιβατικών μεταφορών στον τουρισμό και ζητώντας την τροποποίησή της.
Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί αντίστοιχη επιστολή από τα φορτηγά ΔΧ και ειδικότερα, τον ΠΣΧΕΜ, αφού το εν λόγω μέτρο συμπεριλαμβάνει τα φορτηγά.
Η επιστολή της ΓΕΠΟΕΤ
“Η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού απέστειλε σήμερα εξαιρετικά επείγουσα επιστολή στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κύριο Χρήστο Σπίρτζη με κοινοποίηση την Υπουργό Τουρισμού κυρία Κουντουρά, αναφορικά με τα τεράστια γραφειοκρατικά εμπόδια που δημιουργεί στον κλάδο η υπ’ αριθμ. ΔΝΣγ/οικ. 53494/ΦΝ 393 Απόφασή του Υπουργού Υποδομών (ΦΕΚ 2481 Β- 11/8/16), αναφορικά με τον “Kαθορισμό εξαιρέσεων από την απαγόρευση διέλευσης στο παράπλευρο οδικό δίκτυο”, στο σκέλος που αφορά τα τουριστικά λεωφορεία ΔΧ.
Σύμφωνα με την προαναφερθείσα Υπουργική Απόφαση, προκειμένου τα τουριστικά λεωφορεία να κινηθούν στο παράπλευρο οδικό δίκτυο είναι υποχρεωμένα να επιδείξουν επικυρωμένη από δημόσια αρχή σύμβαση, από την οποία προκύπτει ότι εκτελείται δρομολόγιο μεταφοράς μαθητών ή επικυρωμένο από δημόσια υπηρεσία (όπως εφορία) συμφωνητικό μίσθωσης, στο οποίο αναγράφεται η διαδρομή / το πρόγραμμα της εκδρομής και ο ακριβής προορισμός όταν πρόκειται για μεταφορά εκδρομέων.
Η ΓΕΠΟΕΤ διαμαρτύρεται εντόνως για την άνευ προηγουμένου γραφειοκρατική διαδικασία η οποία θεσμοθετείται και είναι αδύνατο να τηρηθεί καθώς η φύση του έργου του τουριστικού λεωφορείου είναι ιδιαίτερη και αφορά τακτικές και έκτακτες μετακινήσεις 24 ώρες το 24ωρο.
Είναι αδύνατο για οποιαδήποτε επιχείρηση τουριστικών λεωφορείων να λειτουργήσει αν πρώτα πρέπει να θωρήσει το συμφωνητικό μίσθωσης σε κάποια Δ.Ο.Υ προκειμένου να αναχωρήσει το οποιοδήποτε τουριστικό της λεωφορείο οπουδήποτε στην χώρα, πόσο μάλλον αν το κάθε τουριστικό λεωφορείο εξυπηρετεί ημερησίως πολλαπλά γκρουπ διαφορετικών πελατών που είναι και ο κανόνας.
Παράλληλα τα προγράμματα των τουριστικών γραφείων που εκτελούν τα τουριστικά λεωφορεία χαρακτηρίζονται από ευελιξία και από αλλαγές μέχρι και την τελευταία στιγμή είτε για λόγους ανωτέρας φύσεως είτε λόγω απαιτήσεων του πελάτη, ιδιαίτερα στα πανοραμικά περιηγητικά τουρ που περιλαμβάνουν την επίσκεψη αξιοθέατων στην ενδοχώρα.
Η συγκεκριμένη απόφαση αναιρεί πλήρως την ευελιξία αυτή και παρεμποδίζει ουσιαστικά την λειτουργία των οδικών επιβατικών μεταφορών στον τουρισμό. Η Ομοσπονδία ζητά την τροποποίηση της Υπουργικής Απόφασης και την άμεση απαλοιφή της εν λόγω πρόβλεψης, καθώςσε αντίθετη περίπτωση ο κλάδος αδυνατεί να λειτουργήσει.
Παράλληλα, ζητά οποιαδήποτε απόφαση επηρεάζει τις τουριστικές υπηρεσίες της χώρας να τίθεται σε διαβούλευση με τον κλάδο προκειμένου να μην οδηγούμαστε σε προφανή αδιέξοδα, διαδικασία η οποία για ακόμη μία φορά δεν τηρήθηκε”.