Στον σχεδιασμό στις μεταφορές και το κυκλοφοριακό του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές κ. Γιώργος Καραγιάννης, μιλώντας σε ραδιοφωνική εκπομπή.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, αυτήν την ώρα το υπουργείο επεξεργάζεται και θα ανακοινωθεί σύντομα από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή ένα ολοκληρωμένο project για το κυκλοφοριακό, αφού δεν είναι θέμα ενός υπουργείου μόνο.
Όπως εξήγησε ο κ. Καραγιάννης, το κυκλοφοριακό δεν είναι ελληνικό φαινόμενο, αλλά παγκόσμιο, παρατηρείται σε όλες τις μεγαλουπόλεις, αφού η κίνηση έχει αυξηθεί λόγω του κορωνοϊού και το ίδιο έχει γίνει σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
«Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, παρακολουθήσαμε την κατάσταση όπως διαμορφώθηκε, εργαστήκαμε πάνω σε ένα πλέγμα μέτρων και ο υπουργός ανακοίνωσε τον «Καθαρό Δακτύλιο». Που ναι μεν θα υπάρχουν τα μονά – ζυγά ΙΧ, αλλά θα κλείσουν και παραθυράκια που τώρα υπάρχουν».
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό Υποδομών, θα κινούνται ελεύθερα τα ηλεκτρικά οχήματα εντός του Δακτυλίου ενώ παράλληλα ανακοινώθηκε και το Παρατηρητήριο Μεταφορών.
«Να καθίσουν όλοι οι αρμόδιοι, ο δήμος, η περιφέρεια, οι συγκοινωνιολόγοι, τα υπουργεία να αποφασίσουν τα μέτρα που χρειάζονται για να αλλάξουμε τις λειτουργίες της πόλης. Θέλω να ξεκαθαρίσω ότι όποιες παρεμβάσεις γίνουν θα είναι δίκαιες και θα υπηρετούν τη λογική του μέτρου», συμπλήρωσε.
Μάλιστα, όπως ανέφερε στις προτάσεις που επεξεργάζεται το υπουργείου είναι και η σωστή εφαρμογή του «carpooling» και του «car sharing».
Ξεκινάει το τραμ στον Πειραιά τον Νοέμβριο
Στη συνέχεια, ο Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε στη λειτουργία του Τραμ προς τον Πειραιά, επισημαίνοντας ότι από το Νοέμβριο θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια Νέο Φάληρο – Πειραιάς.
«Παρά το ότι ήταν μια υπόθεση που είχε πολλά προβλήματα τη λύσαμε και, όπως είχαμε δεσμευτεί, το Τραμ ξεκινάει τα δρομολόγιά του προς τον Πειραιά το Νοέμβριο. Θα κάνει μια κυκλική διαδρομή από το Νέο Φάληρο με 12 νέους σταθμούς. Ουσιαστικά θα εξυπηρετείται όλος ο Πειραιάς».
Επέκταση προς Πειραιά (Νέο Φάληρο – Κέντρο – Λιμάνι Πειραιά)
Ταυτότητα Έργου | |
Διαδρομή | Νέο Φάληρο – Μικράς Ασίας – Γρηγορίου Λαμπράκη – Βας. Γεωργίου Α΄ – Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) – Εθν. Αντιστάσεως – Ομ. Σκυλίτση – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας |
Μήκος Διαδρομής | Προς Πειραιά : 3,1 χλμ. Από Πειραιά : 2,3 χλμ. |
Αριθμός Στάσεων | 7 νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου: Γηπ. Καραϊσκάκη – Μ. Ασίας – Λαμπράκη – Ευαγγελίστρια – Πλ. Δεληγιάννη – Δημαρχείο – Ακτή Ποσειδώνος 5 νέες στάσεις στη διαδρομή εξόδου: Αγ. Τριάδα – Πλ. Ιπποδαμείας – 34ου Συντάγματος – Ανδρούτσου – Ομ. Σκυλίτση |
Το καλοκαίρι του 2022 Πειραιάς – Αεροδρόμιο σε 50 λεπτά
Ερωτηθείς για το Μετρό, ο κ. Καραγιάννης είπε: «Το καλοκαίρι του ‘22, τον Ιούλιο, θα είναι έτοιμοι και οι τρεις εναπομείναντες σταθμοί, ο Πειραιάς, το Δημοτικό Θέατρο και τα Μανιάτικα. Άρα το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας θα συνδέεται με το αεροδρόμιο σε 50 λεπτά.
Ουσιαστικά θα αποσυμφορήσουμε την κίνηση, γιατί οι μακροπρόθεσμες ενέργειες που κάνουμε σε επίπεδο υποδομών σ’ αυτό ουσιαστικά αφορούν, στο να αποσυμφορείται όλη η κίνηση, να έχουμε καλύτερη ποιότητα ζωής και πιο φιλοπεριβαλλοντικά μέσα», τόνισε.
Η ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω έργο εθνικής σημασίας
Κατόπιν ο υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στις παρεμβάσεις που γίνονται στη Δυτική Αττική, όπως η επέκταση του Προαστιακού Δυτικής Αττικής, η ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, η επέκταση του Μετρό προς το Ίλιον.
Μάλιστα, όπως τόνισε, το έργο της Ολοκλήρωσης της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω χαρακτηρίζεται σήμερα έργο «Εθνικής Σημασίας» και θα γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις στην περιοχή για να αποσυμφορηθεί η κίνηση. Δηλαδή, εξήγησε ο κ. Καραγιάννης «θα ολοκληρώσουμε το έργο της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, το τελευταίο 1,5 χιλιόμετρο, γιατί κάποια στιγμή ο δρόμος σταματάει στη μέση του πουθενά.
Επιπλέον, θα κατασκευάσουμε τον ανισόπεδο κόμβο στον Σκαραμαγκά, που δεν υπάρχει και δημιουργεί ένα τεράστιο μποτιλιάρισμα σε εκείνη την περιοχή, θα κατασκευάσουμε τον ανισόπεδο κόμβο στην περιοχή των Ναυπηγείων και θα αναβαθμίσουμε τον ανισόπεδο κόμβο στο Σχιστού.
Επίσης θα αναβαθμίσουμε και την Εθνική Οδού Αθηνών – Κορίνθου στην ευρύτερη περιοχή».
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού
Για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού και της Λεωφόρου Κύμης ο υφυπουργός είπε: «Ξέρουμε το πρόβλημα που υπάρχει με την Αθηνών Λαμίας στην άνοδο και στην κάθοδο, για αυτό προχωράμε την Λεωφόρο Κύμης, ώστε να τη δημοπρατήσουμε μέχρι τα τέλη του χρόνου για να ξεκινήσει ως έργο.
Και από εκεί και πέρα, εντός του 2022 θα ανακοινώσει η κυβέρνηση τι ακριβώς θα κάνει και με τις επεκτάσεις της Αττική Οδού.
Σημασία έχει να σχεδιάζονται σωστά, να δημοπρατούνται σωστά και να κατασκευάζονται σωστά. Και είμαστε εδώ πέρα για να το κάνουμε αυτό», κατέληξε ο υφυπουργός.