Συνολικά 25 νέους συρμούς, τύπου Citadis X05 που φέρουν την υπογραφή της γαλλικής Alstom, αποκτά το τραμ της Αθήνας. Oι συρμοί θα είναι έτοιμοι προς δρομολόγηση το 2020.
Σύμφωνα με δηλώσεις του προέδρου της «Αττικό Μετρό» Γιάννη Μυλόπουλου, στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο σχετικός διαγωνισμός τελεσφόρησε και κατακυρώθηκε στην Alstom, η οποία θα αρχίσει πολύ σύντομα να κατασκευάζει τους συρμούς, οι οποίοι θα μπουν στο δίκτυο σε 2 χρόνια.
Υπενθυμίζεται ότι, η υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της «Αττικό Μετρό» και της Alstom Transport S.A. για την προμήθεια των 25 νέων συρμών έγινε τον περασμένο Ιούλιο, με το κόστος του έργου να ανέρχεται στα 54 εκατ. ευρώ.
Η Alstom, πέραν της κατασκευής και προμήθειας των συρμών θα παράσχει τις υπηρεσίες επιτόπιων δοκιμών, εκπαίδευσης και εγγύησης, καθώς και τα ανταλλακτικά τους.
Τα χαρακτηριστικά των συρμών
Σύμφωνα με την εταιρεία, τα «Citadis X05» προσφέρουν αναβαθμισμένη επιβατική εμπειρία, με γυάλινες επιφάνειες αυξημένες κατά 20%, LED για απαλό, ομοιόμορφο φωτισμό, ευρύχωρες ατομικές θέσεις και πληροφορίες για τις διαδρομές σε μεγάλες οθόνες, μέσω συστήματος τηλεματικής.
Κάθε συρμός τραμ θα αποτελείται από πέντε βαγόνια, θα έχει μήκος 33 μέτρα και μέγιστη χωρητικότητα 294 επιβάτες. Οι διπλές θύρες από κάθε πλευρά βαγονιού και σε όλο το μήκος του οχήματος τραμ θα εξασφαλίζουν βελτιωμένη προσβασιμότητα.
Το «Citadis X05» συγκεντρώνει μια ποικιλία νέων τεχνολογιών, μεταξύ των οποίων οι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, καθώς και η βελτιωμένη διαχείριση HVAC και βοηθητικών λειτουργιών.
Ο συνδυασμός αυτών των τεχνολογιών μειώνει την κατανάλωση ενέργειας κάθε οχήματος τραμ κατά 25%.
Η απλουστευμένη ενσωμάτωση υποσυστημάτων και η ευκολία της συντήρησης μειώνουν το συνολικό κόστος του κύκλου ζωής κάθε οχήματος, που είναι, επιπλέον, ανακυκλώσιμο κατά 97%.
Μέχρι σήμερα, οχήματα τραμ “Citadis X05” έχουν διατεθεί από την Alstom και λειτουργούν στο Σίδνεϊ, το Παρίσι, τη Νίκαια, την Αβινιόν, την Καέν και το Καοσιούνγκ.
Την άνοιξη η επιλογή αναδόχου για τη γραμμή 4 του Μετρό
Μιλώντας για τη γραμμή 4 του Μετρό, ο κ. Μυλόπουλος, είπε ότι οι τρεις κοινοπραξίες που έχουν προεπιλεγεί στον διαγωνισμό για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 θα πρέπει μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου να έχουν υποβάλει τις προσφορές τους επί των τευχών δημοπράτησης που τους έχουν αποσταλεί.
«Πιστεύω ότι μέσα στην Άνοιξη θα έχουμε επιλέξει τον ανάδοχο», είπε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο έργο, ύψους 1,5 δισ. ευρώ.