Σε επίκαιρη ερώτηση βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού από το ΚΤΕΛ Κιλκίς απάντησε η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής της, αρχικά διευκρίνισε ότι στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι η ποσοτική και η ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Ως εκ τούτου, όπως υπογράμμισε, «πρόσφατα, με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών χορηγήθηκε έκτακτη ενίσχυση τον Ιούλιο 2023 στα 62 Υπεραστικά και 34 Αστικά ΚΤΕΛ της χώρας συνολικού ύψους 18.330.000 ευρώ κατόπιν έγκρισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
Παράλληλα, η κα Αλεξοπούλου ανέφερε ότι στο ΚΤΕΛ Κιλκίς το ποσό που χορηγήθηκε έφτασε τα 176.571 ευρώ, ενώ πριν από λίγες ημέρες και συγκεκριμένα στις 1/12/23 ολοκληρώθηκε η διαδικασία χορήγησης της Β΄ δόσης, για την κάλυψη των μετακινήσεων Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ), καθώς και πολύτεκνων οικογενειών στα ΚΤΕΛ, με μειωμένο κόμιστρο.
Συνολικά τα ΚΤΕΛ Κιλκίς για το 2023 έχουν επιχορηγηθεί με περισσότερα από 250.000 ευρώ όπως προκύπτει από τα ΦΕΚ Β’ 2662/2023, ΦΕΚ Β’ 2533/2023 και ΦΕΚ Β’ 3333/2023.
Η υφυπουργός Μεταφορών, στην απάντησή της, ξεκαθάρισε ότι η εύρυθμη λειτουργία των επιβατικών συγκοινωνιών των ΚΤΕΛ σύμφωνα με τα άρθρα 7 και 8 του ν. 2963/2001, είναι αρμοδιότητα των Περιφερειών και των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας.
Πιο συγκεκριμένα, όπως επισήμανε, οι υπηρεσίες της περιφέρειας ορίζουν τον καθορισμό της αφετηρίας, της διαδρομής, των στάσεων και του τέρματος αυτών αλλά και του αριθμού των δρομολογίων που εκτελούνται από τα ΚΤΕΛ. «Αυτό συμβαίνει, γιατί πράγματι η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να αφουγκραστεί καλύτερα τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της κοινωνίας», σημείωσε χαρακτηριστικά η κυρία Αλεξοπούλου.
Κλείνοντας την πρωτολογία της υπογράμμισε ότι «για το σύνολο του έργου των ΚΤΕΛ Κιλκίς δεν έχει κοινοποιηθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου μας, οποιαδήποτε αρρυθμία ή μη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου που έχει αναλάβει».
Κατά τη διάρκεια της δευτερολογίας της, επανέλαβε ότι οι «Περιφέρειες, εισηγούνται τον σχεδιασμό του δικτύου των τακτικών υπεραστικών οδικών επιβατικών μεταφορών κάθε περιφερειακής ενότητας εντός των γεωγραφικών ορίων της».
Κλείνοντας, η υφυπουργός Μεταφορών ξεκαθάρισε ότι «όπου και εφόσον παρατηρήσουμε αρρυθμία, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, θα παρέμβουμε με στόχο τη βέλτιστη παροχή υπηρεσιών στους πολίτες».