«Είναι σύνηθες στην εκκίνηση τέτοιων μεγάλων εφαρμογών να παρατηρούνται κάποιες δυσλειτουργίες, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, στους κεντρικούς σταθμούς έκδοσης».
Την απάντηση αυτή δίνει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, αναφορικά με τις ουρές που παρατηρούνται για την έκδοση των προσωποποιημένων καρτών ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Ο κ. Σπίρτζης ζητά συγγνώμη από τους πολίτες και διευκρινίζει ότι: «Έχει προβλεφθεί η διαδικασία για να μην περιμένει, όποιος επιθυμεί, ούτε ένα λεπτό.
Δίνει έναν ταχυδρομικό φάκελο με το όνομα και τη διεύθυνσή του, μια φωτογραφία διαβατηρίου, τον ΑΜΚΑ, μια φωτοτυπία της παλαιάς κάρτας και τον κωδικό που λαμβάνει από τη δικτυακή εφαρμογή του ΟΑΣΑ και θα λάβει ταχυδρομικά την κάρτα του».
Ο υπουργός εκτιμά, μιλώντας στο ΑΠΕ/ΜΠΕ, ότι η παράταση που δόθηκε μέχρι τις 5 Νοεμβρίου για την έκδοση καρτών στα γκισέ και μέχρι τις 10 Νοεμβρίου για την υποβολή φακέλου και την αποστολή της κάρτας με το Ταχυδρομείο είναι επαρκής.
Ξεκαθαρίζει δε, ότι αρχές Νοεμβρίου θα κλείσουν οι πόρτες (μπάρες) στις εισόδους των σταθμών και το ηλεκτρονικό εισιτήριο θα εφαρμοστεί πλήρως.
Μιλά για κυκλώματα που θα χτυπηθούν με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και υπογραμμίζει ότι ο λαός ανταποκρίνεται, όπως αναφέρει, σε κάθε προσπάθεια που αντιμετωπίζει αυτούς που τον έκλεβαν.
Αναφέρεται σε όλα τα ζητήματα που αφορούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και δηλώνει ότι «γελάει», όταν ακούει ότι μπορεί να τα ιδιωτικοποιήσει η κυβέρνηση, λόγω της ένταξής τους στο λεγόμενο «υπερταμείο».
Ερ.: Κύριε υπουργέ τι γίνεται με τις προσωποποιημένες κάρτες του ηλεκτρονικού εισιτηρίου; Υπάρχουν μεγάλες ουρές στα εκδοτήρια. Πιστεύετε ότι η παράταση που δώσατε μέχρι τις 5 Νοεμβρίου επαρκεί;
Απ.: Έχει προβλεφθεί η διαδικασία για να μην περιμένει όποιος επιθυμεί ούτε ένα λεπτό. Δίνει έναν ταχυδρομικό φάκελο με το όνομα και τη διεύθυνσή του, μια φωτογραφία διαβατηρίου, τον ΑΜΚΑ, μια φωτοτυπία της παλαιάς κάρτας και τον κωδικό που λαμβάνει από τη δικτυακή εφαρμογή του ΟΑΣΑ και θα λάβει ταχυδρομικά την κάρτα του. Είναι σύνηθες στην εκκίνηση τέτοιων μεγάλων εφαρμογών να παρατηρούνται κάποιες δυσλειτουργίες, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, στους κεντρικούς σταθμούς έκδοσης.
Σε κάθε περίπτωση οι πολίτες δεν πρέπει να ταλαιπωρούνται. Οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες καταβάλουν μεγάλες προσπάθειες για αυτό. Να ζητήσουμε συγνώμη για όσους επιλέγουν να εκδώσουν ηλεκτρονική κάρτα αναμένοντας στα εκδοτήρια των κεντρικών σταθμών.
Ακόμη και για αυτούς τους συμπολίτες μας θα είναι ταλαιπωρία για μία και τελευταία φορά, σε αντίθεση με τις καθημερινές ουρές στις τράπεζες. Τα οφέλη θα είναι πολλαπλά για όλη την κοινωνία:
Για την εξυπηρέτηση όσων μετακινούνται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, για τα εκατομμύρια που χάνονται στα κυκλώματα διακίνησης πλαστών εισιτηρίων, για μια άλλη τιμολογιακή πολιτική στις αστικές συγκοινωνίες, για περισσότερες και δικαιότερες κοινωνικές παροχές στις αστικές συγκοινωνίες.
Η παράταση πιστεύουμε ότι αρκεί. Ιδιαίτερα αν οι πολίτες επιλέξουν την έκδοση ηλεκτρονικών καρτών, με την ταχυδρομική διαδικασία. Δυστυχώς οι διαδικασίες που ορίστηκαν από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είναι αυστηρές, διασφαλίζουν πλήρως τα προσωπικά δεδομένα, σε αντίθεση με άλλους ιδιωτικούς οργανισμούς, αλλά συνεπάγονται για ένα μικρό διάστημα ταλαιπωρία για μερικούς συμπολίτες μας.
Ερ.: Γενικά πώς προχωράει η διαδικασία εφαρμογής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου; Πότε υπολογίζετε ότι θα κλείσουν οι λεγόμενες μπάρες στο Μετρό για να εφαρμοσθεί ολοκληρωτικά το νέο σύστημα; Ακούμε διάφορους συνδικαλιστές να λένε ότι δύσκολα θα κλείσουν πριν το τέλος του χρόνου …
Απ.: Στις αρχές Νοεμβρίου θα έχει τεθεί σε εφαρμογή το ηλεκτρονικό εισιτήριο και θα κλείσουν και οι πόρτες. Θα υπάρξουν προβλέψεις για όσους δικαιούνται να μπορούν να μετακινηθούν.
Η συντριπτική πλειοψηφία των συνδικαλιστών, των σωματείων και των εργαζομένων παλεύει για την άμεση εφαρμογή της μεγάλης τομής του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της ηλεκτρονικής κάρτας. Είναι κάποιοι που δεν επιθυμούν ούτε το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ούτε τα ηλεκτρονικά συστήματα γενικότερα.
Ερ.: Σε τι ποσοστό θα παταχθεί η εισιτηριοδιαφυγή με το ηλεκτρονικό εισιτήριο; Τι στοιχεία έχετε; Θα χτυπηθούν οριστικά τα κυκλώματα;
Απ.: Αυτό που γνωρίζω είναι ότι ο λαός μας ανταποκρίνεται σε όποια προσπάθεια χτυπά αυτούς που τον έκλεβαν για δεκαετίες. Γνωρίζω επίσης ότι είμαστε ένας λαός με υπερηφάνεια. Επομένως μην ψάχνετε τόσο πολύ τους λίγους που δεν χτυπούν το εισιτήριό τους.
Κοιτάξτε πιο προσεκτικά τα κυκλώματα που αποκαλύφθηκαν να διακινούν πλαστά εισιτήρια, τα κυκλώματα που τύπωναν σε εργοστάσια πλαστές κάρτες και εισιτήρια και αν οι αρμόδιες αστυνομικές αρχές και δικαστικές έρευνες κάνουν καλά τη δουλειά τους και συσχετίσουν τις δύο υποθέσεις…
Σε κάθε περίπτωση το ηλεκτρονικό εισιτήριο μηδενίζει τη δράση τέτοιων κυκλωμάτων και για αυτό οι αντιδράσεις τους είναι μεγάλες. Η ερώτηση όμως που εύλογα προκύπτει είναι γιατί τόσα χρόνια δεν αποκαλύπτονταν αυτά τα κυκλώματα και γιατί δεν θεσπίζονταν διαδικασίες για την αναστολή της λειτουργίας τους. Κάποια στιγμή πρέπει να ερωτηθούν για αυτό όσοι υπηρέτησαν στο παρελθόν στις εταιρείες των αστικών συγκοινωνιών και στο Υπουργείο Μεταφορών…
Ερ.:Τι γίνεται με τα Λεωφορεία του ΟΑΣΑ; Έχετε μιλήσει και εκεί για κυκλώματα από υπαλλήλους με ανταλλακτικά κλπ. Διαμαρτύρονται οι συνδικαλιστές. Πότε θα βγουν τα πορίσματα; Θα έχουμε και εισαγγελείς;
Απ.: Το πόρισμα και τα στοιχεία που μου έδωσε η επιτροπή που ορίστηκε, μιλά για το πώς κάποιοι καθυστερούν σκοπίμως τη συντήρηση των λεωφορείων και επομένως γιατί κυκλοφορούν λιγότερα λεωφορεία από αυτά που χρειάζονται για να εξυπηρετηθούν οι πολίτες. Θα τα εξετάσουν οι αρμόδιες αρχές. Εμείς μπορούμε να δεσμευτούμε ότι δεν θα υπάρχει η παραμικρή κάλυψη και ανοχή σε τέτοιου είδους συμπεριφορές για όποιο λόγο και αν γίνονται…
Ερ.: Μεταξύ των αιτημάτων των απεργών στο Μετρό την Πέμπτη ήταν και η αντίθεσή τους στην ένταξη των Συγκοινωνιακών φορέων στο Υπερταμείο. Εσείς τι απαντάτε;
Απ.: Απλά γελάω. Κάποιοι όμως είχαν και άλλα αιτήματα. Όπως η αναστολή λειτουργίας του ηλεκτρονικού εισιτηρίου…