Δεκτές έκανε το ΣτΕ τις προσφυγές (ασφαλιστικά μέτρα) των δυο σχημάτων που απομένουν στο διαγωνισμό για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό, ύψους 1,8 δις ευρώ.
Οι κοινοπραξίες Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy και Άβαξ – Ghella – Alstom είχαν αιτηθεί να «παγώσει» ο διαγωνισμός, μέχρι να εκδικαστούν οι κύριες προσφυγές που υπέβαλλαν ως προς την αξιολόγηση των τεχνικών φακέλων των προσφορών τους.
Άγνωστο παραμένει, εάν η Αττικό Μετρό επαναδιατυπώσει την απόφαση κατά της οποίας προσέφυγαν οι δυο εταιρείες ή προχωρήσει στην ακύρωση του διαγωνισμού.
Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός βρισκόταν στη φάση του ανοίγματος των οικονομικών προσφορών. Είχε προηγηθεί το άνοιγμα των τεχνικών προσφορών, στο οποίο εικάζεται ότι προηγείται οριακά το σχήμα AVAX – Chella – Alstom.
Ωστόσο, όλα θα κριθούν (εάν συνεχιστεί ως έχει ο διαγωνισμός και με τα δυο σχήματα και την υπάρχουσα βαθμολογία στις τεχνικές προσφορές) στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, οι οποίες αποτελούν το κυρίαρχο στοιχείο για την επιλογή του οριστικού αναδόχου.
Τα χαρακτηριστικά του πρώτου τμήματος της γραμμής 4
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμ και 15 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος (προσωρινή ονομασία), Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:
-Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.
-Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.
-Δέκα φρέατα.
-Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
-Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
-Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.
-Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη από την υπογραφή της σύμβασης.