Το προεδρείο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) συναντήθηκε χθες με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη.
Το προεδρείο της ΠΟΕΙΤΑ έθεσε ζητήματα άμεσης προτεραιότητας που απασχολούν τον κλάδο, λόγω των προβλημάτων που έχει προκαλέσει η πανδημία, ενώ διατύπωσε και αιτήματα που αφορούν, μακροπρόθεσμα την ενίσχυση της δραστηριότητας των επαγγελματιών αυτοκινητιστών ταξί.
Σχετικά με το αίτημα της ΠΟΕΙΤΑ για δυνατότητα ταξινόμησης 7θέσιων και 9θέσεων με ταξίμετρο, ο υφυπουργός, όπως αναφέρει η ΠΟΕΙΑΤΑ, ζήτησε από την Ομοσπονδία να υποβάλλει την τελική της πρόταση σχετικά με τον τόπο και το ποσοστό μετατροπής, η οποία θα εξεταστεί στην επόμενη συνάντηση.
Η πρόταση της Ομοσπονδίας θα καλύπτει γεωγραφικά όλη την επικράτεια, ενώ για την πρόταση ποσόστωσης θα αποφασίσει το Διοικητικό Συμβούλιο.
Ο κ. Κεφαλογιάννης, όπως υποστηρίζει η Ομοσπονδία, δεσμεύτηκε να υποβάλλει εκ νέου στην Επιτροπή του ΕΟΔΥ το αίτημα για τη δυνατότητα μεταφοράς συζύγων/συμβιούντων στο ίδιο ταξί.
Επίσης, ο υφυπουργός παρέθεσε στοιχεία με βάση τα οποία έχουν υπαχθεί 14.500 χιλιάδες ιδιοκτήτες ταξί στο καθεστώς επιστρεπτέας προκαταβολής και έχουν καταβληθεί ποσά που προσεγγίζουν τα 35 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής στήριξης των κλάδων που πλήττονται από την πανδημία.
Έκτακτη οικονομική ενίσχυση ζητήθηκε ήδη από το υπουργείο Οικονομικών και θα πραγματοποιηθεί συνάντηση τις επόμενες ημέρες με τον κ. Σταϊκούρα.
Σχετικά με το αίτημα επιδότησης ταξιμέτρων που αφορά περίπου 2,5 χιλιάδες ιδιοκτήτες ταξί, συγκεκριμένης εταιρείας που δεν είναι συμβατά με την ΑΑΔΕ, ο κ. υφυπουργός δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο ένταξής του 50% του κόστους στο Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων, σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Τέλος, τέθηκαν τρέχοντα, κυρίως, διοικητικά θέματα που αφορούν στη διευκόλυνση της δραστηριότητας των επαγγελματιών, όπως η μη δέσμευση του αυτοκινήτου (Νόμος περί λαθρομεταναστών), και η τροποποίηση του Νόμου για φορολογικές παραβάσεις (να βαραίνουν τον χρήστη και όχι τον ιδιοκτήτη ή τον εκμεταλλευτή).