Έως τον Σεπτέμβριο θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την προμήθεια των νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπως σχολίασε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής στην πρώτη δοκιμαστική διαδρομή ενός ακόμη ηλεκτροκίνητου λεωφορείου.
«Πάμε στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Ο διαγωνισμός για την προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων αναμένεται «να βγει στον αέρα» Αύγουστο – Σεπτέμβριο και μέσα στο 2022 θα κυκλοφορούν στην Αθήνα τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία», ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών.
Στη συνέχεια, υποστήριξε ότι η Αθήνα θα είναι η ευρωπαϊκή πόλη με τη μεγαλύτερη αναλογία ηλεκτρικών λεωφορείων, καθώς ο αρχικός διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια σε πρώτη φάση 200 με 220 οχημάτων.
Σημείωσε ότι έχει εξασφαλισθεί η απαραίτητη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης για την προμήθεια ηλεκτροκίνητων λεωφορείων.
ΟΑΣΑ, ΟΣΥ και υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέλουν να είναι σίγουροι πως θα γίνει η καλύτερη δυνατή επιλογή, με οχήματα που θα ταιριάζουν στις ανάγκες της Αθήνας, γι’ αυτό και γίνονται οι δοκιμαστικές διαδρομές σε πραγματικές συνθήκες. Σημειωτέον ότι είναι το πέμπτο μοντέλο, που δοκιμάζει στους δρόμους της Αθήνας η ΟΣΥ.
Ο υπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι, στο πλαίσιο του νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, δημιουργούνται οι κατάλληλες υποδομές, για τη φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων, όχι μόνο στα αμαξοστάσια, αλλά και σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στην πόλη.
Η Ελλάδα, όπως δήλωσε, είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα, που εν μέσω πανδημίας, ενίσχυσε σημαντικά το στόλο και τα δρομολόγια στις αστικές συγκοινωνίες.
Στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν 50% περισσότερα οχήματα σε σύγκριση με το 2019 και κάθε μέρα γίνονται 3.000 περισσότερα δρομολόγια.
Τα δοκιμαστικά δρομολόγια με ηλεκτρικά λεωφορεία
Από τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου μέχρι και σήμερα, η ΟΣΥ έχει δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας στους δρόμους της Αθήνας και σε βασικές συγκοινωνιακές γραμμές, συνολικά πέντε ηλεκτρικά λεωφορεία, τρία κινεζικής τεχνολογίας και δύο ευρωπαϊκής.
Το ηλεκτροκίνητο λεωφορείο Irizar ie tram, μήκους 12 μέτρων θα εκτελέσει ειδικότερα για τέσσερις εβδομάδες δοκιμαστικά δρομολόγια σε πραγματικές οδικές συνθήκες, στο δρομολόγιο της Γραμμής 2 των Τρόλεϊ «Άνω Κυψέλη – Παγκράτι – Καισαριανή».
Διαθέτει και αυτόματη και μηχανική ράμπα για ΑΜΕΑ, εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης ενέργειας και κλιματισμού, μεγάλες γυάλινες επιφάνειες. Η χωρητικότητά του είναι 23 καθήμενοι και 68 όρθιοι.
Το αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο παραχώρησε στην Ο.ΣΥ. Α.Ε. για δοκιμαστική λειτουργία, ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, ανταποκρινόμενος στην ανοιχτή πρόσκληση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την πλήρη ανανέωση του στόλου των οχημάτων με λεωφορεία νέας τεχνολογίας φιλικά προς το περιβάλλον και το επιβατικό κοινό.