Στις επεκτάσεις του μετρό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και στο επενδυτικό πλάνο της Αττικό Μετρό αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θεόδωρος Παπαδόπουλος, στο συνέδριο του Economist για τις Υποδομές.
Της Βάσως Βεγιάζη
Σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) θα εξυπηρετεί συγκοινωνιακά 295.000 πολίτες σε ακτίνα 500 μ. από τους σταθμούς και περίπου 122.000 θέσεις εργασίας, καθώς στο τμήμα αυτό εδρεύουν ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης και εμπορικές περιοχές, νοσοκομεία, πανεπιστήμια, δικαστήρια κ.λπ.
Η συνολική επιβατική κίνηση εκτιμάται στις 311.000 επιβάτες ημερησίως, με 40.000 λιγότερες ημερήσιες μετακινήσεις με ΙΧ, με αποτέλεσμα την ημερήσια μείωση κατά 250 τόνους του CO2, που εκλύεται στην ατμόσφαιρα της πόλης
Παράλληλα, αναμένεται ελάφρυνση της υπερβολικής επιβατικής κίνησης σε υφιστάμενους κεντρικούς σταθμούς του μετρό (κυρίως στον σταθμό «Σύνταγμα»).
Κατά την κατασκευή του έργου, θα δημιουργηθούν περίπου 1.500 άμεσες θέσεις εργασίας και τουλάχιστον ίσος ή μεγαλύτερος αριθμός από έμμεσες θέσεις εργασίας.
Για τις περαιτέρω επεκτάσεις της γραμμής 4 του μετρό, ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό στάθηκε υπέρ του μοντέλου των ΣΔΙΤ.
Ολοκλήρωση συμβάσεων σε εξέλιξη
Επίσης, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε στις συμβάσεις που είτε ολοκληρώνονται, είτε είναι σε εξέλιξη, όπως:
-Η επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό Αθήνας προς Πειραιά, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το καλοκαίρι του 2021, με λειτουργία των 3 πρώτων σταθμών (Αγ. Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια) το καλοκαίρι του 2019.
-Η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης στο τέλος του 2020, της επέκτασης προς Καλαμαριά το α’ εξάμηνο του 2021 και του σταθμού «Βενιζέλου» το 2024.
-Προμήθεια 15 συρμών για τις ανάγκες του Τραμ, με αναμενόμενη παράδοση τον Μάρτιο του 2021.
Νέα έργα προτεινόμενα για ένταξη στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο
Ακόμη, ο κ. Παπαδόπουλος παρουσίασε το νέα προτεινόμενα έργα, όπως:
-Ανακατασκευή –αναβάθμιση – εκσυγχρονισμός 75 οχημάτων της 8ης παραλαβής, του τροχαίου υλικού της Γραμμής 1 του μετρό της Αθήνας, τα οποία τέθηκαν σε κυκλοφορία το 1985, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, στα οποία περιλαμβάνεται 5ετής εγγύηση.
Στόχος η επιμήκυνση κατά 20 χρόνια της ζωής των συρμών, μείωση του κόστους ενέργειας και συντήρησης, βελτιστοποίηση της λειτουργίας, άνεση για το επιβατικό κοινό.
-Προμήθεια 6 νέων δι-ρευματικών συρμών, προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ
-Υπογειοποίηση της γραμμής 1 από Φάληρο μέχρι Πειραιά, με ταυτόχρονη κατασκευή νέου υπόγειου σταθμού στην περιοχή του Κεράνη (σταθμός Καμίνια προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ).
-Πρόδρομες εργασίες της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης προς τις δυτικές συνοικίες, προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ.