«Παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βιώνει η χώρα μας, βασική προτεραιότητα του ΟΑΣΑ, σε συνεργασία με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, είναι η εφαρμογή ενός σχεδίου αναδιάρθρωσης, εξυγίανσης και αναβάθμισης του συστήματος αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Ένα σχέδιο, με καινοτόμες και «έξυπνες» εφαρμογές στον τομέα των συγκοινωνιακών υποδομών της Αθήνας».
Αυτό επισήμανε ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης, κατά το χαιρετισμό που απηύθυνε σήμερα, από το βήμα του 8ου Διεθνούς Συνεδρίου για την Έρευνα στις Μεταφορές, με κεντρικό θέμα «Το μέλλον των μεταφορών στην Ελλάδα: Ένα όραμα για το 2030» που διοργανώνουν στη Θέρμη Θεσσαλονίκης ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (Σ.Ε.Σ.) και το Ινστιτούτο Βιώσιμης κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (Ι.ΜΕΤ.), σύμφωνα με ανακοίνωση του οργανισμού.
Στο συνέδριο απηύθυναν χαιρετισμό, επίσης, ο Γ.Γ. Μεταφορών Θάνος Βούρδας, ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος, η Πρόεδρος της Εγνατίας Οδού Γλυκερία Καλφάκου και ο Πρόεδρος της ΟΣΕΘ Κώστας Αμπατζής.
«Σε πρώτο επίπεδο στόχος μας είναι να επανασχεδιάσουμε το συγκοινωνιακό δίκτυο της Αθήνας, ώστε να ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες των πολιτών και της τοπικής αυτοδιοίκησης, μέσω μιας μελέτης για την αστική κινητικότητα στην πόλη, τα αποτελέσματα της οποίας θα είναι σύντομα διαθέσιμα, αλλά και βελτιωτικά για τον επιβάτη», δήλωσε ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ, σε άλλο σημείο.
Τα επιχειρησιακά μεγέθη του ομίλου ΟΑΣΑ
Ο Τ. Ταστάνης τόνισε ότι ο Όμιλος ΟΑΣΑ είναι ο μεγαλύτερος φορέας δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της χώρας, παραθέτοντας τα ακόλουθα στοιχεία:
Το 2016 πραγματοποιήθηκαν από λεωφορεία και τρόλεϊ 3.635.000 δρομολόγια, που αντιστοιχούν σε 86.500.000 οχηματοχιλιόμετρα. Οι επιβιβάσεις σε λεωφορεία και τρόλεϊ για το 2016 ανήλθαν σε 340 εκατομμύρια κατά μέσο όρο.
Την ώρα αιχμής κινούνται καθημερινά περί τα 1.200 λεωφορεία και τρόλεϊ τα οποία πραγματοποιούν 11.500 δρομολόγια περίπου.
Αντίστοιχα, το 2016 πραγματοποιήθηκαν από μετρό και τραμ 540.000 δρομολόγια κατά μέσο όρο που αντιστοιχούν σε 51.000.000 οχηματοχιλιόμετρα.
Οι επιβιβάσεις σε μετρό και τραμ για το 2016 εκτιμάται ότι ανήλθαν σε 274.000.000. Κάθε μέρα πραγματοποιούνται 1.700 δρομολόγια με 53 συρμούς μετρό και 24 οχήματα τραμ.
Συνολικότερα την περσινή χρονιά πραγματοποιήθηκαν από τον ΟΑΣΑ (με όλα τα μέσα: λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικό και τραμ) 614 εκατομμύρια μετακινήσεις/επιβιβάσεις
Από τα δημόσια αστικά μέσα μεταφοράς της Αθήνας πραγματοποιήθηκαν δρομολόγια και οχηματοχιλιόμετρα που αντιστοιχούν 3.431 φορές στο γύρο της Γης ή 357 φορές την απόσταση από τη Γη στη Σελήνη.
Τηλεματική και ηλεκτρονικό εισιτήριο
Ακολούθως, ο κ. Ταστάνης αναφέρθηκε στην τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τονίζοντας ότι αποτελούν δύο έργα εκσυγχρονισμού, στρατηγικής σημασίας για τον Οργανισμό, για τα οποία υπάρχει θετική αποδοχή από τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών που χρησιμοποιούν τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας.
Επίσης, επισήμανε ότι η σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΑ, σε συνεργασία με την ΟΣΥ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, βρίσκεται σε διαδικασία εξασφάλισης χρηματοδοτικών εργαλείων, προκειμένου να ανανεωθεί ο γηρασμένος στόλος οχημάτων, με νέα λεωφορεία που θα πληρούν μάλιστα αυξημένες αντιρρυπαντικές προδιαγραφές.
Ήδη –σε πρώτη φάση – εξασφαλίστηκαν 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής και δρομολογείται η προμήθεια 92 οχημάτων, από τα οποία τα 12 θα είναι ηλεκτρικά.