Σημαντικά συγκοινωνιακά και περιβαλλοντικά οφέλη στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αθήνας και του Πειραιά θα επιφέρει η ολοκλήρωση των σταθμών «Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός» και «Νίκαια».
Οι τρεις σταθμοί εγκαινιάστηκαν σήμερα από τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη και τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και παραδίδονται αύριο στο επιβατικό κοινό.
Οι τρεις νέοι σταθμοί προβλέπεται να εξυπηρετούν 63.000 νέους επιβάτες ημερησίως. Λόγω της χρήσης τους αναμένεται να κυκλοφορούν 11.000 λιγότερα ΙΧ αυτοκίνητα και οι ρύποι σε διοξείδιο του άνθρακα να μειωθούν κατά 65 τόνους την ημέρα.
Οι συχνότητες των δρομολογίων
Η συχνότητα των δρομολογίων της ΣΤΑΣΥ στις ώρες αιχμής (07:30 – 17:30) στο τμήμα Αιγάλεω – Δουκίσσης Πλακεντίας θα είναι 4 λεπτά και στο τμήμα Αιγάλεω – Νίκαια θα είναι 8 λεπτά.
Το πρώτο δρομολόγιο, από τον σταθμό Νίκαια, θα ξεκινά στις 05.30 το πρωί και το τελευταίο στις 12:05 το βράδυ. Η απόσταση από τη Νίκαια στο Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά και από τη Νίκαια στο Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.
Ανασχεδιαμός λεωφορειακών γραμμών
Από την Τρίτη 7 Ιουλίου θα τεθεί σε ισχύ και ο ανασχεδιασμός λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή των Δήμων Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, με στόχο την διαλειτουργικότητα του δικτύου των οδικών συγκοινωνιών με τους νέους σταθμούς της Γραμμής 3 του Μετρό.
Για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, πέρα από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους τρεις νέους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και στο δίκτυο της ΟΣΥ, λειτουργούν 115 σημεία πώλησης και επαναφόρτισης εισιτηρίων σε περίπτερα και καταστήματα ψιλικών στην ευρύτερη περιοχή.
Το 2022 η ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά
Οι σταθμοί έχουν σχεδιαστεί από την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. με προτεραιότητα στα βιοκλιματικά χαρακτηριστικά και το τμήμα της επέκτασης της Γραμμής 3, που τίθεται σε λειτουργία, έχει μήκος περίπου 4 χλμ.
Ο σταθμός της «Αγ. Βαρβάρας» βρίσκεται στην πλατεία Αγίας Ελεούσας, του «Κορυδαλλού» στην πλατεία Ελευθερίας και της «Νίκαιας» στην πλατεία Αγ. Νικολάου.
Το έργο δημοπρατήθηκε το Νοέμβριο του 2008, ενώ η σύμβαση υπεγράφη την 1η Μαρτίου 2012.
https://www.facebook.com/kyriakosmitsotakis/videos/962485530841223/
Συνολικά όταν ολοκληρωθεί, η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό, «Χαϊδάρι – Πειραιάς», θα αποτελείται από σήραγγα μήκους περίπου 7,55 χλμ., έξι νέους σταθμούς («Αγ. Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο») και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού.
Δηλαδή, με την επέκταση κατά 4 χιλιόμετρα έως την Νίκαια, η Γραμμή 3 του Μετρό θα έχει 24 σταθμούς, που θα φτάσουν τους 27 το 2022, με την προσθήκη των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο».
Υπογραμμίζεται ότι με την ολοκλήρωση του έργου, στον Σταθμό «Πειραιά» προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό Συγκοινωνιακό Κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό (Γραμμές 1 και 3), το Λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και την Επέκταση του Τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί) που ήδη έχει κατασκευαστεί, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
Επιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη, τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην Εθνική Οικονομία γενικότερα.
Οι δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή
«Από αύριο το πρωί, οι πολίτες της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού και της Νίκαιας, θα μπορούν και αυτοί να χρησιμοποιούν το Μετρό. Όπως φυσικά και όλοι οι υπόλοιποι πολίτες και επισκέπτες της πόλης μας, θα μπορούν να χρησιμοποιούν το Μετρό για να επισκεφτούν αυτές τις περιοχές», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέφερε ορισμένα στοιχεία για να γίνει κατανοητό καλύτερα τι σημαίνουν στην πράξη αυτοί οι τρεις νέοι σταθμοί: «Υπολογίζεται ότι θα χρησιμοποιούν το Μετρό 63.000 νέοι επιβάτες ημερησίως. Θα κυκλοφορούν στους δρόμους 11.000 λιγότερα Ι.Χ. αυτοκίνητα ημερησίως. Και τέλος, θα μειωθούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 60 τόνους ημερησίως».
Σημείωσε δε ότι: «Έτσι, σήμερα, πάνω από τους μισούς κατοίκους της Αττικής, συγκεκριμένα 2,6 εκατομμύρια, έχουν άμεση πρόσβαση στα μέσα σταθερής τροχιάς. Κι αυτό δείχνει ότι πλέον το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς και ιδίως του Μετρό, καλύπτει όλο και πιο ικανοποιητικά τον νομό Αττικής».
Δήλωσε πως: «Επόμενος στόχος είναι να είμαστε συνεπείς και με το δεύτερο σκέλος της δέσμευσής μας: Δηλαδή να είναι έτοιμοι το 2022 και οι άλλοι 3 σταθμοί, τους οποίους παραλάβαμε με πολύ σοβαρές καθυστερήσεις, Μανιάτικα, Δημοτικό Θέατρο και Πειραιάς.
Ώστε έτσι να ολοκληρωθεί το μεγάλο έργο της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό, ‘‘Χαϊδάρι – Πειραιάς’’, το οποίο αποτελείται από σήραγγα μήκους πάνω από 7,5 χλμ., έξι νέους σταθμούς και επτά ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε μεθοδικά και σοβαρά, χωρίς μεγάλα λόγια».
Και επισήμανε πως: «Όταν αυτό το έργο ολοκληρωθεί, πέραν της αυτονόητης ανάσας που θα δώσει στην καθημερινότητα των πολιτών, θα έχει και μεγάλο αναπτυξιακό πρόσημο. Η σύνδεση που θα προκύψει, μεταξύ του Λιμανιού του Πειραιά και του Αεροδρομίου ‘‘Ελευθέριος Βενιζέλος’’, μέσω της Γραμμής 3 του Μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας και του Πειραιά, όσο και στην Εθνική Οικονομία γενικότερα».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ευχαρίστησε όλους όσοι εργάστηκαν για να γίνουν αυτοί οι τρεις σταθμοί πραγματικότητα, ιδίως τη διοίκηση και τους εργαζόμενους της Αττικό Μετρό, τον Πρόεδρο κ. Ταχιάο, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Κουρέτα και τους συνεργάτες τους. «Συνολικά για την επέκταση της Γραμμής 3 δούλεψαν και δουλεύουν πάνω από 2000 άνθρωποι και όλοι αξίζουν ένα μπράβο!» τόνισε.
Υπενθύμισε ότι τον τελευταίο χρόνο το Υπουργείο χρειάστηκε να ξεπεράσει μία σειρά από προβλήματα. Το σημαντικότερο από αυτά, ήταν η διασύνδεση των σταθμών με το κεντρικό σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
«Πρόβλημα το οποίο παραλάβαμε άλυτο. Και για να το πω απλά, ήταν ορατός ο κίνδυνος να ολοκληρωθεί η κατασκευή των σταθμών και να μην μπορούν να λειτουργήσουν επειδή δεν θα μπορούσε ο κόσμος να επικυρώσει το εισιτήριό του. Τέτοιες παράλογες καταστάσεις είχαμε να αντιμετωπίσουμε… Ωστόσο ξεπεράσαμε και αυτό το εμπόδιο», ανέφερε.
Ο κ. Καραμανλής κλείνοντας απευθύνθηκε στον κ. Μητσοτάκη και τον κάλεσε στο βήμα λέγοντας: «Εσείς κύριε Πρόεδρε σήμερα εγκαινιάζετε ολόκληρο έργο, όταν άλλοι εγκαινίαζαν μουσαμάδες. Υπάρχουν οι πολιτικοί των εξαγγελιών και των εφέ, υπάρχουν και οι πολιτικοί των έργων και των χειροπιαστών αποτελεσμάτων. Η δική σας κυβέρνηση απαντά με έργα».
Γιάννης Κεφαλογιάννης: Γρήγορες και φθηνές μετακινήσεις προς πάσα κατεύθυνση
Σε δηλώσεις του μετά την εκδήλωση ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε: «Από την Τρίτη 7 Ιουλίου το συγκοινωνιακό δίκτυο της πρωτεύουσας αποκτά τρεις νέους σταθμούς Μετρό σε μία πυκνοκατοικημένη περιοχή με υψηλή κυκλοφορία οχημάτων.
Η λειτουργία των σταθμών ‘‘Αγία Βαρβάρα’’, ‘‘Κορυδαλλός’’ και ‘‘Νίκαια’’ προσφέρει στους κατοίκους μια εξαιρετική επιλογή για γρήγορες και φθηνές μετακινήσεις προς πάσα κατεύθυνση.
Η διαδρομή Νίκαια – Σύνταγμα θα καλύπτεται σε 14 λεπτά, ενώ οι τρεις νέοι σταθμοί θα συνδέονται και με τον Πειραιά με την προσαρμογή των υφιστάμενων λεωφορειακών γραμμών, αλλά και με τη δημιουργία μιας νέας απευθείας γραμμής. Ενισχύουμε τις υποδομές των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».
Γιώργος Καραγιάννης: Τρεις ιδιαίτερα επιβαρυμένες περιοχές του λεκανοπεδίου θα αλλάξουν σύντομα πρόσωπο
Στο χαιρετισμό του ο κ. Καραγιάννης υπενθύμισε ότι: «Σχεδόν έναν χρόνο από σήμερα, όταν η κυβέρνηση αυτή ξεκινούσε την προσπάθειά της, δεσμευόταν στους πολίτες ότι θα λέει λίγα, αλλά θα πράττει όσο περισσότερα γίνεται». Απευθυνόμενος στον κ. Μητσοτάκη είπε: «Κύριε Πρόεδρε, μας ζητήσατε να δουλεύουμε εντατικά, με πρόγραμμα και χρονοδιαγράμματα που θα τηρούνται απαρέγκλιτα».
Απευθυνόμενος στον κ. Καραμανλή συνέχισε: «Κύριε Υπουργέ, χαράξατε την πολιτική στον τομέα των Υποδομών και δεσμευτήκατε στους πολίτες του Πειραιά ότι μέσα στο καλοκαίρι του 2020 θα είναι έτοιμοι οι τρεις πρώτοι σταθμοί αυτής της επέκτασης» και πρόσθεσε: «Σήμερα, όλοι μας εδώ βλέπουμε τα αποτελέσματα της πολιτικής σας. Παραδίδουμε στους πολίτες της Αγίας Βαρβάρας, του Κορυδαλλού, της Νίκαιας και της ευρύτερης περιοχής, τρεις υπερσύγχρονους σταθμούς».
Όπως σημείωσε ο κ. Καραγιάννης, τρεις πυκνοκατοικημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου, συνδέονται με ταχύτητα και ασφάλεια με το κέντρο της Αθήνας, με το Αεροδρόμιο, με τον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό, με όλους τους σημαντικούς συγκοινωνιακούς κόμβους της Αττικής. «Τρεις ιδιαίτερα επιβαρυμένες περιοχές του λεκανοπεδίου θα αλλάξουν σύντομα πρόσωπο», τόνισε.
Ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών επισήμανε επιπλέον ότι: «Αυτός ο τελευταίος ένας χρόνος του έργου, δεν ήταν χωρίς εμπόδια. Είχαμε να ξεπεράσουμε σημαντικές δυσκολίες, τόσο στο κατασκευαστικό κομμάτι όσο και στο κομμάτι της διασύνδεσης με το κεντρικό σύστημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Αυτό που έχει σημασία για τους πολίτες, όμως, είναι ότι τα καταφέραμε. Και συνεχίζουμε την εντατική προσπάθεια για να παραδώσουμε και τους επόμενους τρεις σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά το 2022, πάντα εντός του χρονοδιαγράμματός μας».
Νίκος Σταθόπουλος: Νίκαια- Σύνταγμα σε 14 λεπτά
Ο κ. Σταθόπουλος από την πλευρά του σε δήλωση του εξέφρασε την ικανοποίηση του καθώς το πρώτο δρομολόγιο από το σταθμό Νίκαια θα ξεκινήσει, αύριο, Τρίτη 7 Ιουλίου, στις 05.30 το πρωί και θα διανύσει την απόσταση μέχρι το Σύνταγμα σε 14 λεπτά και μέχρι το Αεροδρόμιο σε 55 λεπτά.
Επισήμανε επίσης ότι ανασχεδιάστηκαν παράλληλα οι λεωφορειακές γραμμές στην ευρύτερη περιοχή των Δήμων Κερατσινίου – Δραπετσώνας, Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Κορυδαλλού, Αγίας Βαρβάρας, Περάματος και Πειραιά, ώστε να είναι διαλειτουργικές με το Μετρό.