Τροποποιούνται οι διατάξεις του άρθρου 12 του Ν. 2963/2001 που αφορούν στις ενισχύσεις που παρέχονται από υπουργείο Μεταφορών στις ανώνυμες εταιρείες που ιδρύονται από τη μετατροπή των ΚΤΕΛ καθώς και στα ΚΤΕΛ που υποχρεούνται να μετατραπούν ανώνυμες εταιρείες, ΡΟΔΑ και στη Δ.Ε.Λ.Σ. ΚΩ για εκσυγχρονισμό των υποδομών και λεωφορείων.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ειδικότερα, σύμφωνα με την τροπολογία 1309/130, το υπουργείο προχωρά στην διάθεση πρόσθετου συνολικού ποσού ύψους 52 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), σε ΚΤΕΛ ΑΕ και ΚΤΕΛ.
Το περιεχόμενο της τροπολογίας
Διάθεση πρόσθετου ποσού από το ΠΔΕ για την ενίσχυση των επενδύσεων των συγκοινωνιακών φορέων ΚΤΕΛ ΑΕ και ΚΤΕΛ του Ν.2963/2001 – Τροποποίηση παρ.3 άρθρου 12 Ν. 2963/2001
Στην παρ. 3 του άρθρου 12 του Ν. 2963/2001 (α’ 268), α)το πρώτο εδάφιο τροποποιείται ως προς το ανώτατο όριο του ύψους του ποσού των αδιάθετων πιστώσεων και ως προς το ύψος του πρόσθετου ποσού από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων β)το δεύτερο και τρίτο εδάφιο τροποποιούνται ως προς την καταληκτική ημερομηνίας υποβολής των αιτήσεων και η παρ. 3 του άρθρου 12 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Για τις προβλεπόμενες στην παρ.2 ενισχύσεις διατίθενται από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το αδιάθετο υπόλοιπο, έως το ύψος του ποσού των 22 εκατ. ευρώ, που έχει ήδη πιστωθεί για τον σκοπό αυτόν και συμπληρωματικό ποσό 30 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Τα ποσά διατίθενται, κατά προτεραιότητα, για την ικανοποίηση των αιτήσεων που έχουν υποβληθεί από 1.1.2016 ή θα υποβληθούν μέχρι 31.12.2022, για την ενίσχυση επενδύσεων των περ. α’, β’ και γ’ της παρ. 2.
Επίσης, από τις ως άνω πιστώσεις διατίθεται ποσό και για την ενίσχυση των επενδύσεων της περ. δ’ της παρ. 2, για την ικανοποίηση αιτήσεων που έχουν υποβληθεί από 1.1.2020 ή θα υποβληθούν μέχρι 31.12.2022. Όλες οι αιτήσεις υποβάλλονται στην αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, σύμφωνα με τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία που ορίζεται στην κείμενη εθνική και ενωσιακή νομοθεσία. Για την εκταμίευση των ενισχύσεων, τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά και τα δικαιούμενα πρόσωπα εφαρμόζονται οι διατάξεις της κοινής υπουργικής απόφασης, της παρ. 4.
Οι ανωτέρων ενισχύσεις διατίθενται, εφόσον κατά περίπτωση πληρούνται οι προϋποθέσεις του Κανονισμού (ΕΕ) 1407/2013 της Επιτροπής, της 18ης Δεκεμβρίου 2013 (L 352) και του Κανονισμού (ΕΕ) 360/2012 της Επιτροπής, της 25ης Απριλίου 2012 (L 114).
Η χρηματοδότηση των ανωτέρων επενδυτικών προγραμμάτων γίνεται ως εξής:
-Για την ενίσχυση των επενδύσεων της περ. δ’ της παρ. 2 διατίθενται:
Για την ενίσχυση των επενδύσεων για εκσυγχρονισμό -γενικά- των σταθμών ΚΤΕΛ και για την αγορά εξοπλισμού γι’ αυτούς διατίθεται ποσό τεσσάρων χιλιάδων τετρακοσίων ευρώ (4.400) ανά λεωφορείο του οικείου Κ.Τ.Ε.Λ. Η εν λόγω ενίσχυση δεν μπορεί να υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνολικού κόστους του έργου. Για την ενίσχυση των επενδύσεων που αφορούν στην αντικατάσταση αστικών και υπεραστικών λεωφορείων κυριότητας των ΚΤΕΛ Α.Ε. ή των μετόχων αυτών, διατίθενται:
(i) Τριάντα τοις εκατό (30%) της τιμής κτήσης αυτών, αν είναι καινούργια ή ηλικίας μέχρι ενός έτους από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου, χωρίς να έχουν κυκλοφορήσει.
(ii) Δέκα τοις εκατό (10%) της τιμής κτήσης αυτών, αν είναι μεταχειρισμένα και έχουν συμπληρώσει μέχρι πέντε (5) έτη από το έτος κατασκευής του πλαισίου, του έτους αυτού μη συμπεριλαμβανομένου.
(iii) Σε περιπτώσεις συνένωσης δύο ή περισσότερων Κ.Τ.Ε.Λ., ενός ή περισσοτέρων περιφερειακών ενοτήτων ή Κ.Τ.Ε.Λ. και δημοτικής επιχείρησης, εφόσον συμμετέχουν στη συνένωση αυτήν όλα τα Κ.Τ.Ε.Λ. της περιφερειακής ενότητας ή των περιφερειακών ενοτήτων ή της μεμονωμένης νήσου ή τουλάχιστον όλα τα υπεραστικά Κ.Τ.Ε.Λ., το ποσοστό της ενίσχυσης για την περίπτωση του στοιχείου (1) για την αγορά καινούργιων λεωφορείων ανέρχεται σε τριάντα πέντε τοις εκατό (35%) και για την περίπτωση του στοιχείου (ii) για την αγορά μεταχειρισμένων λεωφορείων σε δεκαπέντε τοις εκατό (15%).
Στις ενισχύσεις αυτές υπάγονται και τα λεωφορεία των άγονων γραμμών, όπως προβλέπονται στις διατάξεις του π.δ. 967/1979 (Α’ 272)».
Συγχαρητήρια
Κύριε υπουργέ σειρά έχει το φορτηγό.
Είναι αυτά τα οχήματα με ρόδες και καροτσες – ψυγεία – βυτια που αν δεν δουλέψουν νύχτα- μέρα χωρίς ωράριο δεν έχουμε να φάμε.
Ο κλάδος είναι σε αδιεξοδο