Το φθινόπωρο αναμένεται η υπογραφή των συμβάσεων του διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε από το βήμα του 5ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022, που διοργανώθηκε από τις ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Ιωάννης Ξιφαράς.
«Μετά από πάρα πολλά εμπόδια, ο διαγωνισμός αυτός φαίνεται ότι θα ολοκληρωθεί, είμαστε στη φάση της τεχνικής αξιολόγησης, εντός του φθινοπώρου θα γίνει η συμβασιοποίηση και τους πρώτους μήνες του 2023, θα παραδοθούν τα πρώτα λεωφορεία», υπογράμμισε ο κ. Ξιφαράς.
Στην ομιλία του, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών αναφέρθηκε στις βελτιωτικές ενέργειες που έχουν συντελεστεί στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, υπογραμμίζοντας ότι κεντρική στόχευση αποτελεί η ενίσχυση του μεριδίου τους στο 35% το επόμενο διάστημα.
*H ομιλία του Γ.Γ. Μεταφορών από το 5:54:10
«Καταφέραμε να αυξήσουμε τη διαθεσιμότητα των οχημάτων μέσα στην πανδημία, τόσο στην Αθήνα, όσο και στη Θεσσαλονίκη», σχολίασε ο κ. Ξιφαράς, ενώ για τα μέσα σταθερής τροχιάς ανέδειξε τη σημασία της ολοκλήρωσης του διαγωνισμού για την ανακατασκευή 14 συρμών της Γραμμής 1, υπογραμμίζοντας ότι το επόμενο διάστημα θα υπογραφεί η σχετική σύμβαση, στην οποία έχει ανακηρυχθεί ο προσωρινός ανάδοχος.
Επίσης, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών προανήγγειλε συνέργειες για τον εμπλουτισμό των υπηρεσιών του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου του ΟΑΣΑ, ο οποίος ως οργανισμός – «ομπρέλα» θα συμβάλει στην παροχή υπηρεσιών αστικής κινητικότητας ως μια «συνολική υπηρεσία».
Παράλληλα, ο κ. Ξιφαράς σημείωσε ότι συνεχίζονται οι ενέργειες για τη δημιουργία Μητροπολιτικού Φορέα για τις Μεταφορές στην Αθήνα, προκειμένου να ενισχυθεί ο ρόλος των ΜΜΜ και να μην υπάρχει διάχυση αρμοδιοτήτων.
Όσον αφορά τον ΟΑΣΘ, επεσήμανε ότι βρίσκεται «ψηλά» στον στρατηγικό σχεδιασμό και ότι με την συνδρομή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων θα υπάρξουν ενέργειες για τη βελτίωσή του.
Ακόμη, υποστήριξε ότι η συνεργασία του ΟΑΣΘ με εταιρείες μικρο-κινητικότητας θα αποτελέσει «οδηγό» για τους υπόλοιπους συγκοινωνιακούς φορείς.
Τέλος, ο Γ.Γ. Μεταφορών προανήγγειλε αλλαγές στις οδικές επιβατικές μεταφορές, με τη διεξαγωγή διαγωνισμών στις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες, οι οποίοι θα «ξεκλειδώσουν» χρηματοδοτικά εργαλεία για την ανανέωση του στόλου τους.
Μάλιστα, εντάχθηκε σε πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 χρηματοδότηση 100 εκατ. ευρώ για την ανανέωση του στόλου σε 5 επαρχιακές πόλεις της Ελλάδας.