Το δικό του σχόλιο για την χτεσινή απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) σχετικά με την απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού για τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου, έκανε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος.
Ο κ. Ταχιάος, ο οποίος τοποθετήθηκε μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αναφέρει τα εξής:
«Τίτλοι τέλους! Ανήκω σε αυτούς που δεν αρέσκονται, ούτε επιθυμούν να επανέρχονται σε αυτήν την υπόθεση. Κούρασε, κυρίως όμως δίχασε υπερβολικά και αχρείαστα και στεναχώρησε πολλούς εκατέρωθεν.
Αρκεί να σκεφτούμε όλοι μας ότι από μία διαμάχη της οποίας την επιχειρηματολογία καταρρίπτει ομοφώνως η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, μόνη ηττημένη βγαίνει η πόλη που επέλεξε ή επέτρεψε να εξελιχθεί το μετρό σε πεδίο πολιτικών αντιπαραθέσεων και προσωπικών στρατηγικών.
Αυτή η υπόθεση μας πήγε πίσω, χάθηκε πολύτιμος χρόνος όχι μόνο για το χρονοδιάγραμμα του έργου, κυρίως για την ίδια την πόλη. Όσοι δεν έχουν σκοπό να μελετήσουν την απόφαση του ΣτΕ γιατί ποτέ δεν αναζήτησαν την ουσία της υπόθεσης και αυτοί που καλόπιστα δεν πείσθηκαν για τις προθέσεις μας, κυρίως όμως όποιοι αμφιβάλλουν για το αποτέλεσμα, θα δουν να ξεκινά τον Απρίλιο ένα εντυπωσιακό, γιγάντιο, μεθοδικό, τεκμηριωμένο, σοβαρό και φιλόδοξο έργο ανάδειξης των αρχαιολογικών ευρημάτων στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας.
Η σχολαστικότητα των μελετών που οδήγησαν στην επαναφορά του Κρηναίου στην Πλατεία Μακεδονομάχων και η ακρίβεια του έργου αποτελούν το πρώτο δείγμα γραφής.
Σημασία πλέον έχει να μείνουμε αφοσιωμένοι στον στόχο και στο μέλλον της πόλης, που δεν εξαντλείται σε μία γραμμή μετρό. Η διαμάχη για τα αρχαία εκτροχίασε όχι μόνο το έργο, αλλά και την ατζέντα της Θεσσαλονίκης.
Δουλεύουμε λοιπόν για να παραδώσουμε προς λειτουργία την βασική γραμμή του μετρό στην εκπνοή της χρονιάς που μας έρχεται και για την ολοκλήρωση της επέκτασης της Καλαμαριάς λίγους μήνες αργότερα και σχεδιάζουμε με σοβαρότητα -για πρώτη φορά-, πρόγραμμα και ευθύνη την επόμενη μέρα του έργου, πρωτίστως προς τις βορειοδυτικές συνοικίες της Νεάπολης, της Σταυρούπολης, των Αμπελοκήπων, του Ευόσμου και του Κορδελιού, την επιβαλλόμενη προσθήκη της γραμμής του αεροδρομίου, αλλά ταυτόχρονα και την διασφάλιση της μελλοντικής επεκτασιμότητας του δικτύου προς άλλες περιοχές της πόλης και την προσαρμοστικότητά του προς την αναμενόμενη δυναμική ανάπτυξης του πολεοδομικού συγκροτήματος. Μέσα στο 2023 θα “έχουμε νέα”.
Με απλά λόγια, κλείνουμε το κεφάλαιο του παρελθόντος, με “μετρό και αρχαία”, μια πραγματικότητα που πολύ σύντομα μπαίνει στην καθημερινότητα της Θεσσαλονίκης και κοιτάμε μπροστά».