Την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση του Economist για τη χρηματοδότηση προς την Ελλάδα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε ειδικότερα στην υλοποίηση μίας νέας γενιάς μεγάλων έργων, όπως οι νέες επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας.
Και σημείωσε ότι ιδίως η επέκταση της γραμμής 2 προς Δυτική Αττική, με δύο νέους σταθμούς στο τμήμα Ανθούπολη – Ίλιον που θα εξυπηρετούν πάνω από 50.000 επιβάτες την ημέρα, είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο.
Ανακοίνωσε ότι είναι ήδη έτοιμη η προκαταρκτική χάραξη του έργου και εξέφρασε την εκτίμηση ότι στα τέλη του 2021 θα μπορεί να προκηρυχθεί, με προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ.
Στη νέα γενιά των μεγάλων έργων συγκαταλέγεται επίσης η νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (Flyover), ο σχεδιασμός για την υλοποίηση της οποίας προχώρησε σε χρόνο ρεκόρ, με ΣΔΙΤ. Χτες μάλιστα, έληξε η προθεσμία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, αλλά και σε σημαντικά έργα σε όλη την Ελλάδα, όπως: Τα μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, ύψους 1,2 δισ.
Το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων – το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. και φυσικά, το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι προχωρούν παράλληλα έργα, που ήταν «κολλημένα» εδώ και χρόνια, όπως ο ΒΟΑΚ, η Γραμμή 4 του Μετρό (το μεγαλύτερο έργο που θα γίνει στη χώρα, ύψους 1,5 δισ. ευρώ), το βόρειο τμήμα του Ε-65 και ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος.
Τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δουλεύει συστηματικά ώστε στη μετά Covid-19 εποχή, να έρθει η Ελλάδα ξανά στο επίκεντρο της προόδου και της ανάπτυξης, να αξιοποιήσει τα πραγματικά της πλεονεκτήματα για να πρωταγωνιστήσει.
«Στο πλαίσιο αυτό, προχωράμε ένα ολοκληρωμένο πλάνο έργων συνολικού ύψους πάνω από 13 δισ ευρώ. Κι αυτό ενώ η αλήθεια είναι ότι δεν βρήκαμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ωριμότητα μεγάλων έργων», πρόσθεσε.