Η FREENOW και το Ίδρυμα Konrad Adenauer για την Ελλάδα και την Κύπρο ενώνουν τις δυνάμεις τους και αναδεικνύουν τις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν επιβάτες και επαγγελματίες οδηγοί ταξί σήμερα, μεταφέροντας τις ερωτήσεις τους σε υποψηφίους βουλευτές.
Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας, επιβάτες και επαγγελματίες οδηγοί ταξί ιεράρχησαν τις ερωτήσεις που θα έθεταν στους υποψηφίους βουλευτές των κοινοβουλευτικών κομμάτων.
Από τη Δευτέρα 15 Μαΐου οι απαντήσεις τους θα δημοσιευθούν στην ειδική ιστοσελίδα mobilitywatch.gr, η οποία έχει στόχο να γίνει μια ανοιχτή πλατφόρμα διαλόγου για τις δημόσιες μετακινήσεις στην Ελλάδα.
Αντίστοιχα, στο πλαίσιο της online στρογγυλής τράπεζας “KAS Talks” Web-TV, υποψήφιοι βουλευτές θα απαντήσουν on camera σε ερωτήσεις των επιβατών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και επαγγελματιών οδηγών ταξί.
Τι σκέφτονται οι οδηγοί ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη;
- 9 στους 10 οδηγούς ταξί της FREENOW απάντησαν πως η επιδότηση αλλαγής οχήματος θα ήταν ορθό να συνδέεται με την αγορά οχήματος ικανού να μεταφέρει και άτομα σε αναπηρικό αμαξίδιο, όπως συμβαίνει στην Ιρλανδία.
- Αντίστοιχα στο ερώτημα, “εάν γινόσουν υπουργός Μεταφορών για μία ημέρα, ποια θέματα από τα παρακάτω θα αντιμετώπιζες κατά προτεραιότητα;”, οι οδηγοί ιεράρχησαν τις προτεραιότητες ως εξής: Κίνηση στους δρόμους (72.5%), Στάθμευση (50.7%), Κατάσταση οχημάτων / συρμών (44.4%), Έλλειψη συνδυαστικού σχεδιασμού για όλα τα Μέσα (34%), Έλειψη προσβασιμότητας στα άτομα με κινητικά προβλήματα ή αναπηρίες (33.1%), Αναγχρονιστικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Μέσων (25.3%), Περιβαλλοντική επιβάρυνση από τα ΙΧ (16.5%), Μειωμένη ενσωμάτωση της Μικροκινητικότητας (5.6%).
- Τι θα ρωτούσαν όμως οι οδηγοί της FREENOW τους υποψηφίους Βουλευτές; Το 80% θα ρωτούσε για την υποχρεωτικότητα ταξινόμησης ταξί μόνο μηδενικών ρύπων (πράσινα ταξί), το 60.3% θα ρωτούσε για ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού και το ρυθμιστικό πλαίσιο των Επιβατηγών ΙΧ οχημάτων, ενώ το 43.9% για την ενίσχυση της αστυνόμευσης σε σημεία ενδιαφέροντος (Αεροδρόμια, Λιμάνια, ΚΤΕΛ). Ακολουθούν η κατοχύρωση της αξίας της άδειας (37.9%), το ύψος κομίστρου (23.2%), ο ν.4530/2018 για τη διαμεσολάβηση υπηρεσιών (20.5%), η ‘επιδότηση για απόκτηση οχήματος ταξί, προσβάσιμου σε ΑμεΑ (14.3%).
Παράλληλα, έχουν ενδιαφέρον οι σκέψεις των επιβατών:
- Σχεδόν οκτώ στους 10 χρήστες της FREENOW (77.7%) θα αξιοποιούσαν μια απόφαση της επόμενης Κυβέρνησης να προσφέρει “ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών για όλα τα δημόσια Μέσα Μεταφοράς, με αξία 49 ευρώ”, όπως συμβαίνει στη Γερμανία, ως ένα κίνητρο να αφήσουν το ΙΧ στο σπίτι.
- Το 64.9% των επιβατών θεωρεί την ‘ποιότητα υπηρεσίας – κατάσταση οχημάτων / συρμών’ ως το βασικότερο πρόβλημα στις αστικές μετακινήσεις, με το 50.9% να προτάσσει την ΄κίνηση στους δρόμους΄. Αντίστοιχα ακολουθούν η ‘έλλειψη συνδυαστικού σχεδιασμού για όλα τα Μέσα’ (50.7%), η ‘ταχύτητα μετακίνησης’ (33.4%), η ‘έλλειψη προσβασιμότητας στα άτομα με κινητικά προβλήματα ή αναπηρίες’ (30.7%), η ‘στάθμευση’ (26.7%), η ‘επαρκής (γεωγραφική) κάλυψη των Μέσων’ (21/9%), η ‘περιβαλλοντική επιβάρυνση’ (13.6%) και η ‘μειωμένη ενσωμάτωση της Μικροκινητικότητας’ (7.3%).
- Στο ερώτημα “εάν γινόσουν υπουργός Μεταφορών για μία ημέρα, σε ποιο Μέσο θα επένδυες περισσότερο για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη”, το 89.3% των απαντήσεων αφορούσαν τα Δημόσια Μέσα (Λεωφορεία, Μετρό, Ηλεκτρικό), ενώ ακολουθούν το ποδήλατο (28.7%), το περπάτημα (23.6%), τα κοινόχρηστα ποδήλατα μέσω εφαρμογών (18.8%), τα ταξί (16.5%), τα ηλεκτρικά πατίνια (12.7%) και τα ΙΧ (10%).
Αφήνοντας τους αριθμούς να μιλήσουν πιο δυνατά από τις λέξεις, υπάρχει μία κοινή αντίληψη ότι οι μετακινήσεις στις πόλεις πρέπει να αλλάξουν. Οι άνθρωποι θέλουν λιγότερη συμφόρηση, περισσότερο και πιο προσβάσιμο χώρο. Γι’ αυτό, η FREENOW και το Ίδρυμα Konrad Adenauer για την Ελλάδα και την Κύπρο στοχεύουν να διατηρήσουν ψηλά την ατζέντα της δημόσιας συζήτησης για τα ζητήματα των δημόσιων μεταφορών. Παράλληλα, έχουν στόχο να προσφέρουν την αναγκαία πληροφόρηση σε κάθε ενδιαφερόμενο για τις ευκαιρίες που προσφέρει η τεχνολογία σήμερα διεθνώς και να προβάλλουν καλές πρακτικές από το εξωτερικό.