Στην τελική ευθεία βρίσκεται η παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Στις 30 Νοεμβρίου, το εμβληματικό έργο θα παραδοθεί στους κατοίκους και επισκέπτες της πόλης, με τα εξής χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες η Ελληνικό Μετρό:
- Ημερήσια επιβατική κίνηση: Βασικό έργο: 254.000 επιβάτες και επέκταση Καλαμαριάς : 87.000 επιβάτες.
- Πλήρως αυτοματοποιημένοι, κλιματιζόμενοι συρμοί 4 οχημάτων χωρίς οδηγό, χωρητικότητας 450 επιβατών έκαστος.
- Χρονοαπόσταση λειτουργίας, βάσει σχεδιασμού: 90 sec.
- Εμπορική ταχύτητα συρμού : 30 χλμ./ώρα, Μέγιστη ταχύτητα συρμού : 80 χλμ./ώρα.
- Μεταφορική ικανότητα σχεδιασμού: 18.000 επιβάτες/ώρα/κατεύθυνση.
- Σύστημα φιλικό προς τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
- Σταθμοί με κεντρική αποβάθρα μήκους 60μ., εξοπλισμένοι με θύρες επί των αποβαθρών.
- Ασύρματη Σηματοδότηση CBTC, επίπεδο αυτοματισμού GOA 4, επίπεδο ασφαλείας SIL4.
- Σύστημα ισχύος έλξης 750 V DC με ηλεκτροφόρο ράβδο.
- Σύστημα αερισμού σηράγγων με δύο φρέατα αερισμού ανά σταθμό και 2 ανεμιστήρες σηράγγων.
Γενικότερα οφέλη
Τα κυριότερα γενικά οφέλη είναι τα ακόλουθα:
- Επιβατική κίνηση 341.000 επιβάτες ημερησίως, με το βασικό έργο να εξυπηρετεί περίπου 254.000 επιβάτες ημερησίως.
- Άμεση πρόσβαση εντός της ζώνης επιρροής 500 μέτρων γύρω από τους σταθμούς, πληθυσμού περίπου 200.000 κατοίκων και 120.000 θέσεων εργασίας.
- Αύξηση του ποσοστού χρήσης των Δημοσίων Συγκοινωνιών από 15% σήμερα έως και σε 50%.
- Αύξηση της μέσης ταχύτητας μετακίνησης στο δίκτυο των ΜΜΜ από 15 km/hr σε 26 km/hr.
- Μειώσεις των δαπανώμενων οχηματο-ωρών στο Οδικό Δίκτυο κατά 29% περίπου, με μείωση των καθυστερήσεων ιδιαίτερα στην κεντρική περιοχή του ΠΣΘ.
- Αύξηση της μέσης ταχύτητας των οχημάτων από 21 km/hr σε 31 km/hr.