To ηλεκτρονικό εισιτήριο του ΟΑΣΑ – το οποίο θα εφαρμόζεται, το 2017, σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας – χρησιμοποίησε ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας, επισκεπτόμενος το περίπτερο του ΟΑΣΑ στη ΔΕΘ.
Ο πρωθυπουργός ήταν ο πρώτος πολίτης που έκανε χρήση της «έξυπνης κάρτας», περνώντας από τις πύλες εισόδου – εξόδου, που θα εγκατασταθούν στο μετρό της Αθήνας, στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου «Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου» (ηλεκτρονικό εισιτήριο), που θα αρχίσει να εφαρμόζεται σε όλα δημόσια μέσα μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας το 2017.
Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας συμμετέχει στη φετινή 81η ΔΕΘ ως εκθέτης, θέλοντας να ενημερώσει τους επισκέπτες της για το συγκοινωνιακό δίκτυο της Αθήνας και τις νέες τεχνολογίες που εφαρμόζει, όπως την τηλεματική στα λεωφορεία και τρόλεϊ και το ηλεκτρονικό εισιτήριο.
Για το λόγο αυτό έχει μεταφέρει στη Θεσσαλονίκη υλικό και εξοπλισμό του «Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου» (πύλες εισόδου – εξόδου και συσκευές έκδοσης και επικύρωσης «έξυπνων καρτών»), προκειμένου να επιδεικνύει στους επισκέπτες της Έκθεσης τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος.
Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης, κατά την υποδοχή του πρωθυπουργού, η Τηλεματική στα λεωφορεία και τρόλεϊ που εφαρμόζεται ήδη με μεγάλη επιτυχία και το ηλεκτρονικό εισιτήριο που βρίσκεται στη τελική ευθεία εφαρμογής του, αποτελούν δύο έργα σταθμούς για τον εκσυγχρονισμό των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και χαράζουν μια νέα εποχή στη λειτουργία τους.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ Ιωάννης Σκουμπούρης εξήγησε στον πρωθυπουργό τον τρόπο λειτουργίας των νέων ακυρωτικών μηχανημάτων, που θα λειτουργούν από τις αρχές Ιανουαρίου στα λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, αλλά και τη λειτουργία των πυλών εισόδου – εξόδου, που θα αρχίσουν να λειτουργούν, από το καλοκαίρι του 2017, στο μετρό της Αθήνας.
Στη συνέχεια ο πρωθυπουργός, αφού έλαβε την «έξυπνη κάρτα» που είχε φροντίσει ο ΟΑΣΑ να εκδοθεί στο όνομά του, τη χρησιμοποίησε, περνώντας από τις πύλες εισόδου – εξόδου του μετρό, ενώ στη συνέχεια χρησιμοποίησε την ίδια κάρτα και στα ακυρωτικά μηχανήματα, με τα οποία θα εξοπλιστούν τα λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ, διαπιστώνοντας τη λειτουργικότητα και άμεση ανταπόκριση και των δύο συστημάτων.
Όπως είναι γνωστό, με την υλοποίηση του έργου αυτού το χάρτινο εισιτήριο που χρησιμοποιείται σήμερα θα αντικατασταθεί σταδιακά από την ηλεκτρονική «έξυπνη κάρτα», βελτιώνοντας σημαντικά την πρόσβαση των επιβατών στα αστικά συγκοινωνιακά μέσα.
Ταυτόχρονα, δίνει τη δυνατότητα στον ΟΑΣΑ να εφαρμόσει ευέλικτες και πιο δίκαιες πολιτικές κομίστρου σε όφελος των επιβατών, διαφυλάσσοντας παράλληλα τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων του ομίλου.