Μετά τον ΑΚΤΩΡ και η ΑΒΑΞ προχώρησε στην απόσυρση της προσφυγής της στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τη συνέχιση του διαγωνισμού του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας.
Μετά την απόσυρση και της δεύτερης προσφυγής, η Αττικό Μετρό μπορεί να προχωρήσει στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών (έχει προηγηθεί το άνοιγμα των τεχνικών), η οποία θα κρίνει – συνολικά – τον ανάδοχο του έργου.
Τη μη συνέχιση των δικαστικών διενέξεων μεταξύ των δυο διεκδικητών επιθυμούσε και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς το έργο έχει “ξεφύγει” από το αρχικό χρονοδιάγραμμα.
Το έργο, ύψους 1,5 δις ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), διεκδικούν τα σχήματα ΑΒΑΞ – Chella – Alstom και ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.
Τα χαρακτηριστικά του πρώτου τμήματος της γραμμής 4
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμ και 15 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος (προσωρινή ονομασία), Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:
-Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.
-Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.
-Δέκα φρέατα.
-Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
-Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
-Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.
-Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη από την υπογραφή της σύμβασης.