«Άνοιξε ο δρόμος» για την σύμπραξη ΟΑΣΑ – ΚΤΕΛ και τη μίσθωση λεωφορείων με leasing από τον ΟΑΣΑ.
Χθες δημοσιεύτηκε η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία περιλαμβάνει μέτρα για την άμεση ενίσχυση των αστικών συγκοινωνιών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Το πρώτο άρθρο της ΠΝΠ προβλέπει ότι, κατά τους επόμενους μήνες, ο ΟΑΣΑ μπορεί να προχωρά στη σύναψη συμβάσεων παροχής συγκοινωνιακού έργου, μίσθωσης λεωφορείων και παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης σε επαγγελματίες οδηγούς.
Οι συμβάσεις θεωρούνται κατεπείγουσας ανάγκης και με την πρόσκληση σε διαπραγμάτευση θα καθορίζεται και η χρονική τους διάρκεια.
Όπως έχει εξαγγείλει το υπουργείο Μεταφορών, ο ΟΑΣΑ θα προμηθευτεί 300 λεωφορεία, ηλικίας μέχρι 10 ετών, με leasing και να ενισχύσει το στόλο των αστικών λεωφορείων με 203 οχήματα και 550 οδηγούς, σε ημερήσια βάση, μέσω σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ.
Επίσης, το τρίτο άρθρο της ΠΝΠ για την αντιμετώπιση του άμεσου κινδύνου διασποράς του κορονοϊού, δίνει τη δυνατότητα στον ΟΑΣΘ κατά τους επόμενους μήνες να συνάπτει συμβάσεις που σχετίζονται με τη συντήρηση και τη διασφάλιση επάρκειας του στόλου λεωφορείων του
Ενίσχυση στόλου λεωφορείων στην περιοχή παροχής συγκοινωνιακού έργου από τον ΟΑΣΑ
1.Για την αντιμετώπιση του άμεσου κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID -19 και για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους έξι (6) μήνες από τη δημοσίευση της παρούσας, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α. Α.Ε.) δύναται να συνάπτει στην περιοχή αρμοδιότητάς του συμβάσεις:
(α) παροχής συγκοινωνιακού έργου, οι οποίες εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4412/2016 (Α’ 147),
(β) μίσθωσης λεωφορείων και
(γ) παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης σε επαγγελματίες οδηγούς.
2.Οι συμβάσεις της παρ. 1 θεωρούνται ως πληρούσες την προϋπόθεση ύπαρξης κατεπείγουσας ανάγκης οφειλόμενης σε απρόβλεπτη περίσταση της περ. (δ) του άρθρου 269 του ν. 4412/2016 και συνάπτονται κατά παρέκκλιση των εθνικών διατάξεων του ιδίου νόμου, με την επιφύλαξη του άρθρου 260, τηρουμένων πάντως των διατάξεων ενωσιακής προέλευσης.
Με την πρόσκληση σε διαπραγμάτευση καθορίζεται και η χρονική διάρκεια των σχετικών συμβάσεων.
Θέματα συμβάσεων Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης
Για την αντιμετώπιση του άμεσου κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 και για χρονικό διάστημα που δεν μπορεί να υπερβαίνει τους τέσσερις (4) μήνες από τη δημοσίευση της παρούσας, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.) δύναται να συνάπτει συμβάσεις με αντικείμενο τη διασφάλιση της επάρκειας του στόλου των λεωφορείων του, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς και της συντήρησης αυτών, σύμφωνα με τη διαδικασία του άρθρου 328 του ν. 4412/2016 (Α’ 147), όταν η προϋπολογισθείσα αξία εκάστης σύμβασης υπολείπεται των τιθέμενων δια του άρθρου 235 του ιδίου νόμου ορίων, τηρουμένων πάντως των διατάξεων ενωσιακής προέλευσης.