Σε λίγους μήνες, πιθανότατα τον Σεπτέμβριο, θα κάνει την εμφάνισή του στην Αθήνα το πρώτο λεωφορείο υδρογόνου για λογαριασμό της ΟΣΥ.
Του Φώτη Φωτεινού
Αυτό προέκυψε από την τοποθέτηση του Διευθύνοντος Συμβούλου της εταιρείας, Στέφανου Αγιάσογλου σε συνέδριο του Economist.
Η ΟΣΥ θα συνεργαστεί με τον Δημόκριτο, ο οποίος έχει ήδη δημιουργήσει τον πρώτο σταθμό ανεφοδιασμού μικρών οχημάτων με υδρογόνο στην Ελλάδα και με την εταιρεία Solaris.
Η δοκιμαστική λειτουργία του λεωφορείου υδρογόνου εξετάζεται να πραγματοποιηθεί στη γραμμή «Ανω Κυψέλη – Παγκράτι – Καισαριανή» ή στην κυκλική διαδρομή «Ομόνοια – Κολυμβητήριο».
Συνεχίζεται ο διαγωνισμός για τα 650 νέα λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΣΥ μίλησε, μεταξύ άλλων στο ανωτέρω συνέδριο, για τις πρωτοβουλίες της ελληνικής κυβέρνησης και του υπουργείου Μεταφορών για την ανανέωση του στόλου οχημάτων της εταιρείας, μέσω του διεθνούς διαγωνισμού που βρίσκεται σε εξέλιξη.
Ο κ. Αγιάσογλου υποστήριξε ότι ο διαγωνισμός βρίσκεται στην πρώτη φάση και σύντομα θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση, με στόχο το 2023 να αφιχθούν τα πρώτα νέα λεωφορεία.
«Η υιοθέτηση ηλεκτρικών λεωφορείων», όπως είπε, «συνδέεται με την αναδιοργάνωση του επιχειρείν στην εταιρεία, από την αναμόρφωση των δρομολογίων μέχρι τα αμαξοστάσια», με έμφαση και στην καινοτομία και στο πλαίσιο αυτό, θα διεξαχθούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια με το λεωφορείο υδρογόνου.
Σχετικά με την εξέλιξη του μεγάλου διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σημειώνεται ότι το πρώτο από τα πέντε τμήματα του διαγωνισμού κηρύχτηκε άγονο (100 – 120 υβριδικά λεωφορεία).
Ο μεγάλος διαγωνισμός συνεχίζεται πλέον για τα υπόλοιπα 4 τμήματα, οπότε «μιλάμε» για διαγωνισμό 650 λεωφορείων.
Σύμφωνα με συγκλίνουσες πληροφορίες από την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου, οι δεσμευτικές προσφορές που κατατέθηκαν είναι οι ακόλουθες:
-Για την προμήθεια 200 απλών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI, προσφορές κατέθεσαν η ιταλική Industria Italiana Autobus και η IVECO.
-Για την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) κατηγορίας EURO VI, προσφορά κατέθεσε η IVECO.
-Για την προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χλμ., προσφορές κατατέθηκαν από την Irizar, την Van Hool , την IVECO και την BYD.
-Τέλος, για την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χλμ. κατατέθηκαν προσφορές από Irizar, BYD και YUTONG.
Αντίστοιχα, σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου, έως τον Αύγουστο θα ολοκληρωθεί η τεχνική αξιολόγηση των δυο τμημάτων για τα λεωφορεία CNG, ενώ για μετά το καλοκαίρι, όπως όλα δείχνουν, μετατίθεται η ολοκλήρωση της αντίστοιχης διαδικασίας για τα ηλεκτρικά.
Σε κάθε περίπτωση, στόχευση αποτελεί η ανακήρυξη των αναδόχων και η υπογραφή των συμβάσεων έως τα τέλη του έτους.