Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό, ύψους 1,5 δις.
Σύμφωνα με πληροφορίες από το δικαστικό ρεπορτάζ, απορρίφθηκαν όλες οι προσφυγές που είχαν κατατεθεί στο Συμβούλιο της Επικράτειας.
Οι προσφυγές αφορούσαν την συμμετοχή στο διαγωνισμό εταιρειών που είχαν καταδικαστεί, στο παρελθόν, από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για το καρτέλ στα δημόσια έργα.
Άλλη προσφυγή αφορούσε τον αποκλεισμό σχήματος από την συνέχιση του διαγωνισμού.
Με την απόρριψή τους, ανοίγει ο δρόμος για την αξιολόγηση των τεχνικών προσφορών από τις δύο κοινοπραξίες που έχουν απομείνει στον διαγωνισμό, τις Ακτωρ – Ansaldo – Hitachi – Rail Italy και Αβαξ- Ghella – Alstom.
Εφόσον δεν κατατεθούν νέες προσφυγές, θα προχωρήσει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών και κατόπιν, η ανάδειξη του προσωρινού αναδόχου του έργου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχήμα AVAX – Chella – Alstom προηγείται οριακά στην τεχνική αξιολόγηση έναντι του σχήματος ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.
Ωστόσο, όλα θα κριθούν στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, οι οποίες αποτελούν το κυρίαρχο στοιχείο για την επιλογή του οριστικού αναδόχου.
Τα χαρακτηριστικά του πρώτου τμήματος
Το πρώτο τμήμα της υπόγειας Γραμμής 4, το τμήμα Α «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», έχει μήκος περί τα 13χλμ και 15 νέους υπόγειους σταθμούς, τους εξής: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος (προσωρινή ονομασία), Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ήστ, Ζωγράφου, Ιλίσια, Γουδή.
Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευασθούν:
-Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.
-Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.
-Δέκα φρέατα.
-Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.
-Δύο επίσταθμοι της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
-Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 18 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.
-Διάρκεια κατασκευής: 8 έτη από την υπογραφή της σύμβασης.