Άρθρα για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης προβλέπει το «Ερανιστικό νομοσχέδιο» που σύντομα θα καταθέσει προς δημόσια διαβούλευση το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Για τις αστικές συγκοινωνίες των Αθηνών προτείνεται η αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης του Ομίλου ΟΑΣΑ από 40% σε 60%.
Επίσης, ρυθμίζονται οικονομικά θέματα των υπαλλήλων της ΟΣΥ και της ΣΤΑΣΥ, όπως η αναγνώριση προϋπηρεσίας, καθώς κι ότι οι παροχές που καταβάλλονται στο προσωπικό δεν συμψηφίζονται με το ποσό τυχόν υφιστάμενης προσωπικής διαφοράς.
Προτείνεται, επίσης ρύθμιση με βάσει την οποία η ΟΑΣΑ ΑΕ, η ΟΣΥ ΑΕ, η ΣΤΑΣΥ ΑΕ θα έχουν τη δυνατότητα τηρουμένων των προβλέψεων του ν. 4412/2016 να συνάπτουν ασφαλιστήρια προγράμματα ιατροφαρμακευτικής κάλυψης των εργαζομένων τους.
Τα άρθρα για τον ΟΑΣΘ
Για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, όπως αναφέρει το υπουργείο, αντιμετωπίζεται η άμεση ανάγκη να συνεχιστεί η παροχή συγκοινωνιακού έργου στην πόλη της Θεσσαλονίκης, καθώς αυτή είχε ανατεθεί στον ΟΑΣΘ μέχρι 31-12-2022.
Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία όλοι οι συναρμόδιοι φορείς που γνωρίζουν τις ανάγκες για τις συγκοινωνίες στη Θεσσαλονίκη να καλύπτουν τις καθημερινές ανάγκες των πολιτών, όπως και να ολοκληρώσουν τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη ενόψει και της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης.
Επίσης, σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προωθείται ρύθμιση για το μετασχηματισμό του τερματικού σταθμού του Μετρό στη θέση «Νέα Ελβετία» σε πολυτροπικό σταθμό μετεπιβίβασης σύγχρονων προδιαγραφών, με δυνατότητα εξυπηρέτησης όλης της ανατολικής περιοχής Θεσσαλονίκης.
Ρύθμιση που κρίνεται αναγκαία καθώς ο εν λόγω σταθμός αναμένεται ότι θα δέχεται επιβατικό κοινό από όλα τα ανατολικά και βορειοανατολικά προάστια της πόλης, με κατεύθυνση είτε προς το κέντρο της πόλης είτε προς την περιοχή της Καλαμαριάς.