Παρά τις όποιες αντικειμενικές παθογένειές τους (έλλειψη προσωπικού και στόλου), οι επιβάτες επιστρέφουν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, έπειτα από μια δύσκολη διετία (2020 – 21) και ένα έτος «προσαρμογής» (2022).
Της Βάσως Βεγιάζη
Σύμφωνα με στοιχεία προερχόμενα από το Υπερταμείο, το πρώτο τρίμηνο του 2023 συνεχίστηκε, από τον ΟΑΣΑ, η εφαρμογή μέτρων για την αύξηση του συγκοινωνιακού έργου και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των επιβατών, στα οποία περιλαμβάνονται η αξιοποίηση του συνόλου του πρόσθετου στόλου, μέσω χρηματοδοτικής μίσθωσης, η πλήρης ένταξη νέο-προσληφθέντων οδηγών και τεχνιτών οδικών μέσων και σταθμαρχών μετρό, η επέκταση της σύμβασης με ΚΤΕΛ για την ενίσχυση περιφερειακών λεωφορειακών γραμμών και η πλήρης λειτουργία της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά.
Σημαντικές εξελίξεις για τον ΟΑΣΑ, από την αρχή του έτους, περιλαμβάνουν την αύξηση του συγκοινωνιακού έργου της ΣΤΑΣΥ (μετρό και τραμ) κατά 2,3% και των ΚΤΕΛ κατά 4,7%, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2022, και η λειτουργία των υπηρεσιών πληροφόρησης επιβατών, μέσω τηλεματικής, για τις λεωφορειακές γραμμές των ΚΤΕΛ.
Αντίστοιχα, έως και τον Απρίλιο του 2023, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, αυξήθηκε σημαντικά η επιβατική κίνηση κατά 21%, όπως καταγράφεται από τις επικυρώσεις κομίστρων, καθώς και οι έλεγχοι εισιτηρίων στην ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ κατά 20% και 68% αντίστοιχα.
Σε εξέλιξη βρίσκονται σημαντικά έργα για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού που περιλαμβάνουν:
α) την πλήρη ανακαίνιση 14 συρμών της γραμμής 1, του ηλεκτρικού και,
β) την παροχή σήματος κινητής τηλεφωνίας και δεδομένων στους επιβάτες, τόσο στους σταθμούς όσο και στις σήραγγες του μετρό, με την πρώτη πιλοτική εφαρμογή σε 5 σταθμούς της γραμμής 2.