Δεκτό έκανε το, υπ’ αρ. 8059/19-3-2023, κοινό έγγραφο της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών Π.Ο.Α.Υ.Σ. και της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών Π.Ο.Α.Σ., με το οποίο αιτούνταν αύξηση του κομίστρου για την παροχή συγκοινωνιακού έργου στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, το υπουργείο Μεταφορών.
Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη
Το υπουργείο Μεταφορών έκανε δεκτό το αίτημα για αναπροσαρμογή τιμών, αποδεχόμενο το γεγονός ότι έχουν αυξηθεί σημαντικά οι βασικοί παράγοντες κόστους παροχής του συγκοινωνιακού έργου, όπως το καύσιμο, το εργασιακό κόστος και το κόστος ανταλλακτικών και συντήρησης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΠΟΑΥΣ, Μιχάλη Σακελλαρίου, οι τιμές παρέμεναν σταθερές από το 2010, οπότε, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Ομοσπονδίας, η αύξηση θα έπρεπε να ανέλθει στο 38%.
Ωστόσο, όπως υπογραμμίζει, επήλθε συμφωνία με το υπουργείο Μεταφορών για «ήπια» αύξηση, η οποία, σύμφωνα με υπολογισμούς, ανέρχεται, κατά μέσο όρο, στο 9%.
Το ΦΕΚ με την αναπροσαρμογή της χιλιομετρικής χρέωσης είναι το ακόλουθο: ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΚΤΕΛ – ΦΕΚ
Η δήλωση του προέδρου της ΠΟΑΣ
Ο κ. Μιχάλης Σακελλαρίου, Πρόεδρος της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών και Πρόεδρος/Διευθύνων Σύμβουλος του Αστικού ΚΤΕΛ Λάρισας Α.Ε. τονίζει τα ακόλουθα σε ανακοίνωσή του:
«Το κοινωνικό έργο των ΚΤΕΛ συνεχίστηκε παρά τις αντίξοες συνθήκες που ενέσκηψαν όλα αυτά τα χρόνια. Απορροφήσαμε ως Αστικά ΚΤΕΛ όλους τους οικονομικούς κραδασμούς που προκάλεσαν οι αλλεπάλληλες οικονομικές και υγειονομικές κρίσεις, σεβόμενοι πρώτα από όλα την κοινωνία και το επιβατικό μας κοινό.
Πλέον, με το μεταφορικό έργο να έχει μειωθεί εξ αιτίας του κορονοϊού, τις πληθωριστικές τάσεις να πιέζουν, το ενεργειακό κόστος να έχει εκτοξευθεί, κρίνεται όχι μόνο η βιωσιμότητα της ανάπτυξης, των νέων επενδύσεών μας προς όφελος του επιβατικού κοινού, αλλά και η ίδια η επιβίωση των ΚΤΕΛ πανελλαδικά.
Πρόκειται ωστόσο για μία μικρή αύξηση που δεν επιλύει τα συσσωρευμένα προβλήματα, αλλά καλύπτει μακροπρόθεσμα ένα μέρος από τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες των λειτουργικών εξόδων μας.
Οι συζητήσεις με το Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα και την Υφυπουργό κα Χριστίνα Αλεξοπούλου ήταν εποικοδομητικές και σε αμοιβαίο κλίμα κατανόησης.
Παραθέσαμε αναλυτικά παραδείγματα με το πλάνο κάλυψης του κόστους λειτουργίας μας (καύσιμα, ανταλλακτικά, συντήρηση, ασφάλιστρα, μισθοδοσίες προσωπικού, εισφορές κτλ) από το 2010 οπότε και παρέμεινε σταθερή η τιμολογιακή πολιτική μας μέχρι σήμερα, στο οποίο αποτυπώνονταν -βάσει υπολογισμών- ότι η αύξηση θα έπρεπε να ανέλθει στο 38%. Παρόλα αυτά καταλήξαμε και συμφωνήσαμε σε μία ήπια αύξηση, αντιλαμβανόμενοι πλήρως την καθημερινότητά του πολίτη.
Δεν θέλουμε να επιβαρύνουμε τον οικογενειακό προϋπολογισμό, αλλά πρέπει να συνεχίσουμε να παρέχουμε αξιόπιστες υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό, να διασφαλίζουμε ότι οι μετακινήσεις εκτελούνται σε υψηλά standards, ώστε το αστικό λεωφορείο να παραμείνει το πιο δημοφιλές μεταφορικό μέσο».