Σε παράσταση διαμαρτυρίας, στα γραφεία του ΟΑΣΘ, στις 16 Φλεβάρη, το πρωί θα προχωρήσουν τα μέλη της Ένωσης Εμποροϋπαλλήλων του νομού Θεσσαλονίκης, ζητώντας «δημόσιες συγκοινωνίες που να είναι σχεδιασμένες για τις ανάγκες του εργαζόμενου λαού».
Όπως αναφέρουν σε σχετική ανακοίνωσή τους, απαιτούν:
-άμεση αύξηση των δρομολογίων, ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες τους
-μείωση του εισιτηρίου στο μισό
-δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων και των μαθητών από και προς τη δουλειά τους και τα σχολεία τους.
-δωρεάν μετακίνηση για απλήρωτους ή επισχεσθέντες εργαζόμενους.
Ακόμη, στην ανακοίνωσή τους οι εμποροϋπάλληλοι αναφέρουν ότι «Οι εργαζόμενοι σε όλη τη Θεσσαλονίκη, αλλά ιδιαίτερα στην Δυτική και τις απομακρυσμένες συνοικίες, ζούμε στο πετσί μας το τελευταίο εξάμηνο τις χρυσές στιγμές «εξυγίανσης» του ΟΑΣΘ.
Αφού εδώ και χρόνια, τα αστικά λεωφορεία της πόλης έθεταν ουσιαστικά σε κίνδυνο τη ζωή μας, όντας απαρχαιωμένα, μετά από απανωτές αυξήσεις στα εισιτήρια που έφτασαν να θυμίζουν… ταρίφα, ήρθε η «κρατικοποίηση» του Οργανισμού, για να «εξορθολογίσει» τον καταχρεωμένο ΟΑΣΘ.
Οι συνέπειες, γνωστές σε όλους μας. Καθυστερήσεις μέχρι και μια ώρα, ο κόσμος να στριμώχνεται σαν σαρδέλα μέσα στα αστικά, λεωφορεία που παίρνουν φωτιά στο δρόμο.
Από την άλλη μεριά, η κυβέρνηση, σαν τον πιο καλό καπιταλιστή, πανηγυρίζει που ο ΟΑΣΘ παρουσιάζει μείωση εξόδων και αύξηση εσόδων, χωρίς, βέβαια, να υπολογίζει το κόστος της κούρασης ενός εργαζόμενου, που μετά από μια μέρα εξαντλητικής δουλειάς, πρέπει να περιμένει μέσα σε οποιοσδήποτε καιρικές συνθήκες, άλλη μια ώρα για να φτάσει στο σπίτι του.
Ταυτόχρονα, τα ήδη λειψά δρομολόγια, που φτάνουν στο 10% των περσινών, πρόκειται να γίνουν ακόμη λιγότερα, αφού η νέα διοίκηση, στην λογική επιχειρηματία «κόστος – όφελος», πρόκειται να κόψει και άλλα δρομολόγια.
Πρόσφατα συγχωνεύτηκαν οι γραμμές 25 και 57, αφήνοντας τη μισή Νεάπολη, χωρίς συγκοινωνίες!!!
Στην ίδια λογική, επιβλήθηκε μείωση μισθών στους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, εντατικοποίηση της δουλειάς, παράταση τριών χρόνων στη λειτουργία των οχημάτων, ώστε να φτάσουν τα 23 χρόνια κυκλοφορίας.
Έχουμε μπόλικη πείρα. Το παραμύθι γνωστό. Όπως ο ΟΣΕ, οι αερολιμένες, και τόσοι άλλοι οργανισμοί, η κυβέρνηση κάνει… λίφτιγκ στον ΟΑΣΘ, για να πλασάρει σε επιχειρηματικούς ομίλους τις πιο κερδοφόρες γραμμές της αστικής συγκοινωνίας, με ορίζοντα το Δεκέμβρη του 2019, οπότε θα πρέπει να εφαρμοστεί και σχετική Οδηγία της ΕΕ.
Δεν μας πείθουν τα παραμύθια για αναβάθμιση των συγκοινωνιών της πόλης με το ΜΕΤΡΟ, που χρυσοπλήρωσε ο λαός της πόλης, ακόμα και με αίμα, μετά τον πρόσφατο θάνατο συναδέλφου, στο εργοτάξιο της Τούμπας».