Η εταιρεία Uber βρέθηκε χθες, Κυριακή στο επίκεντρο δημοσιευμάτων, τα οποία την εμπλέκουν σε υποθέσεις παραβίασης της νομοθεσίας κρατών, στα οποία δραστηριοποιείται ή προσπάθησε να δραστηριοποιηθεί.
«Δεν έχουμε δικαιολογήσει και δεν αναζητούμε δικαιολογίες για τις συμπεριφορές που δεν συνάδουν με τις τρέχουσες αρχές μας ως εταιρεία», επεσήμανε η Τζιλ Χέιζελμπέικερ, αντιπρόεδρος της Uber αρμόδια για το Μάρκετινγκ και τις Δημόσιες Σχέσεις, σε ανακοίνωσή της.
«Ζητάμε από το κοινό να μας κρίνει από τα όσα κάναμε τα πέντε τελευταία χρόνια και από τα όσα θα κάνουμε τα επόμενα», πρόσθεσε.
Η βρετανική εφημερίδα Guardian έλαβε από ανώνυμη πηγή και μοιράστηκε με τη Διεθνή Κοινοπραξία Ερευνητών Δημοσιογράφων (ICIJ) και τα 42 ΜΜΕ – εταίρους της περίπου 124.000 έγγραφα που χρονολογούνται από το 2013 ως το 2017, μεταξύ των οποίων SMS και mail στελεχών της Uber, καθώς και παρουσιάσεις, σημειώσεις και τιμολόγια.
Former EU digital chief secretly helped Uber lobby Dutch PM, #UberFiles leak suggests https://t.co/aYzlWSlQ5G
— The Guardian (@guardian) July 11, 2022
Χθες, Κυριακή πολλά μέσα ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο (ανάμεσά τους η Washington Post, η Le Monde και το BBC) δημοσίευσαν τα πρώτα τους άρθρα για το, όπως υποστηρίζουν, σκάνδαλο, βασιζόμενα στα Uber Files.
Massive data leak reveals how top politicians secretly helped Uber in its bid to disrupt the taxi market in European cities https://t.co/VQtllK7e3q
— BBC Breaking News (@BBCBreaking) July 10, 2022
Σε αυτά παρουσιάζουν κάποιες πρακτικές της Uber στη διάρκεια των ετών της γρήγορης επέκτασης της εταιρείας, αλλά και σε μια περίοδο που βρέθηκε στο επίκεντρο πολλών αντιπαραθέσεων, κυρίως με εταιρείες ταξί σε διάφορες πόλεις, από το Παρίσι ως το Γιοχάνσεμπουργκ.
«Η εταιρεία παραβίασε τη νομοθεσία, παραπλάνησε τις ρυθμιστικές αρχές και άσκησε μυστικά πίεση σε κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο», αναφέρει, στην εισαγωγή του, το άρθρο του Guardian.
Η απάντηση της Uber
“Δεν παρατηρείται έλλειψη δημοσιευμάτων για τα λάθη της Uber πριν από το 2017. Χιλιάδες ιστορίες έχουν δημοσιευτεί, πολλά βιβλία έχουν γραφτεί – υπάρχει ακόμη και μια τηλεοπτική σειρά που αναφέρεται στην εταιρεία. Πριν από πέντε χρόνια, αυτά τα λάθη κατέστησαν υπόλογη την εταιρεία και οδήγησαν σε τεράστιο δημόσιο έλεγχο, σε πολυάριθμες αγωγές, σε πολλαπλές κυβερνητικές έρευνες και στην απόλυση πολλών ανώτερων στελεχών.
Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που η Uber προσέλαβε έναν νέο διευθύνοντα σύμβουλο, τον Ντάρα Κοσροβσάχι, στον οποίο ανατέθηκε η αποστολή να μεταμορφώσει κάθε πτυχή του τρόπου λειτουργίας της Uber, υπό την καθοδήγηση του Έρικ Χόλντερ, ενός πρώην γενικού εισαγγελέα των ΗΠΑ που προσελήφθη από την εταιρεία για να ερευνήσει και να αναθεωρήσει τις επιχειρηματικές μας πρακτικές.
Ο Ντάρα επανέγραψε τις αξίες της εταιρείας, ανανέωσε την ηγετική ομάδα, έκανε την ασφάλεια κορυφαία εταιρική προτεραιότητα, εφάρμοσε την καλύτερη εταιρική διακυβέρνηση, συγκρότησε ένα ανεξάρτητο διοικητικό συμβούλιο και καθόρισε τους αυστηρούς ελέγχους και τη συμμόρφωση που απαιτούνται για να λειτουργήσει η Uber ως δημόσια εταιρεία.
Όταν λέμε ότι η Uber είναι μια διαφορετική εταιρεία σήμερα, το εννοούμε κυριολεκτικά: το 90% των σημερινών εργαζομένων της Uber εντάχθηκαν σε αυτήν αφότου ο Ντάρα έγινε διευθύνων σύμβουλος”, επεσήμανε, μεταξύ άλλων, η Τζιλ Χέιζελμπέικερ, αντιπρόεδρος της Uber αρμόδια για το Μάρκετινγκ και τις Δημόσιες Σχέσεις, σε ανάρτησή της.