Οι όροι και προϋποθέσεις σύστασης και λειτουργίας επιχειρήσεων εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.) χωρίς οδηγό καθορίζονται στην υπ. αριθμ. 16597/29.12.2010 (ΦΕΚ Β’ 2156) Κοινή Απόφαση των Υπουργών Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων & Τουρισμού, αναφέρει, σε εγκύκλιό του, ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Σύμφωνα με την περ. (ζ) της παρ. 1 του άρθρου 3 της εν λόγω ΚΥΑ, τα δικαιολογητικά που υποβάλλονται στην οικεία Π.Υ.Τ. είναι το πιστοποιητικό ταξινόμησης και φωτοαντίγραφο των αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων που διαθέτει η επιχείρηση.
Δεδομένου ότι η εν λόγω διάταξη δεν προσδιορίζει κατηγορία οχήματος αλλά αναφέρεται γενικά σε πιστοποιητικό ταξινόμησης και άδεια κυκλοφορίας, συνάγεται ότι μία επιχείρηση εκμίσθωσης ΕΙΧ χωρίς οδηγό μπορεί ελεύθερα να εντάξει στο στόλο της ΕΙΧ ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Η δραστηριότητα εκμίσθωσης ΕΙΧ με οδηγό θεσμοθετήθηκε με την υποπαρ. Η.2 της παρ. Η του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012 (ΦΕΚ Α’ 222). Για τη δραστηριότητα αυτή, προδιαγράφεται στην περ. 3 αυτής της διάταξης, ότι τα οχήματα θα πρέπει να «εμπίπτουν στην κατηγορία εκπομπών EURO 5 ή V ή και μεταγενέστερες αυτών».
Λαμβάνοντας υπόψη αφενός ότι ο νομοθέτης εισήγαγε αυτή τη διάταξη προκειμένου να προάγει τη χρήση οχημάτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και αφετέρου ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν μηδενικές εκπομπές καυσαερίων, συνάγεται ότι τα τελευταία υπερκαλύπτουν την απαίτηση 2 της υπόψη διάταξης.
Συνεπώς και μία επιχείρηση που παρέχει υπηρεσίες εκμίσθωσης ΕΙΧ με οδηγό μπορεί ελεύθερα να εντάξει στο στόλο της ΕΙΧ ηλεκτροκίνητα οχήματα, τηρουμένων των ισχυουσών περί ταξινόμησης οχημάτων διατάξεων.