Κριτική στην Κομισιόν, ότι υπονομεύει το ρόλο και τα δικαιώματα των οδηγών ταξί και των επιβατών έναντι των τεχνολογικών κολοσσών, άσκησε η Ελληνίδα Ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά μιλώντας στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Στη σχετική συζήτηση σχετικά με τις «αποκαλύψεις των πρακτικών lobbying της UBER στην ΕΕ» η Ευρωβουλευτής δήλωσε ότι σε πολλές χώρες οι πρακτικές της UBER για βίαιη και παράνομη επέκταση των δραστηριοτήτων της μέσω αδιαφανών σχέσεων με την εξουσία έβλαψαν τα συμφέροντα των νόμιμων οδηγών ταξί και των επιβατών.
Επέκρινε την Κομισιόν για τη στάση της να ενθαρρύνει την περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς που προωθεί μεγαλύτερη διείσδυση των υπηρεσιών τύπου UBER στο νέο πλαίσιο της αστικής κινητικότητας.
Κάλεσε την Κομισιόν να αναλάβει δράσεις, όπως η παροχή δωρεάν δημόσιων εφαρμογών, που διασφαλίζουν τη διαφάνεια και τη νόμιμη δραστηριότητα των οδηγών, κυρίως όμως που προστατεύουν τους επιβάτες για τις ασφαλείς μετακινήσεις τους.
Το περιεχόμενο της παρέμβασης
Αναλυτικότερα, η κα Κουντουρά είπε τα ακόλουθα ενώπιου του Ευρωκοινοβουλίου:
Σε πολλές χώρες, οι πρακτικές της Uber για βίαιη και παράνομη επέκταση των δραστηριοτήτων της μέσω αδιαφανών σχέσεων με την εξουσία έβλαψαν τα συμφέροντα των νόμιμων οδηγών ταξί και των επιβατών.
Λίγες κυβερνήσεις, όπως η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα το 2018 στην Ελλάδα, κατάφεραν να αντισταθούν στις πιέσεις των λόμπι και των συμφερόντων και να βάλουν τέλος στις απαράδεκτες αυτές πρακτικές.
Ωστόσο, ακόμα και σήμερα, η Επιτροπή αρνείται να αναγνωρίσει τους κινδύνους της απορρύθμισης της αγοράς και στο νέο πλαίσιο αστικής κινητικότητας, ζητά περαιτέρω άνοιγμα της αγοράς με προφανή στόχο τη διείσδυση υπηρεσιών τύπου Uber.
Η Επιτροπή λοιπόν θα πρέπει -αντί να υπονομεύει το ρόλο και τα δικαιώματα των νόμιμων οδηγών ταξί- να διερευνήσει πώς μπορεί να προασπίσει τα συμφέροντα τους και των επιβατών απέναντι σε πανίσχυρους τεχνολογικούς κολοσσούς, για παράδειγμα μέσω της ανάπτυξης δωρεάν δημόσιων εφαρμογών προς όφελος κυρίως των επιβατών.